Bang van de onweer?

Gestart door Maarten, april 07, 2005, 21:35:43

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maarten

Tegen de avond begon het hier aardig te onweren, er was 1x een harde klap die insloeg en de stoppen sprongen eruit. Daarna was mijn parkietje erg stil en wilde hij ze kooi niet meer uit, nu ziet hij wel beetje bol en zit hij ingedoken in zijn kooitje. Het kan misschien ook zo zijn, omdat hij heel de dag heel erg actief is geweest...? Maar wat denken jullie... kan Japie van de onweer geschrokken zijn? En wat zijn de gevolgen daarvan?

Ingrid

Hoi Maarten,

Japie kan zeker geschrokken zijn van het onweer. Parkietjes horen de knal tig keer harder dan wij. Ik denk dat hij de schrik te boven moet komen en zodra hij het vertrouwen weer heeft dat er niets aan de hand is, hij wel weer uit zijn kooi zal komen. Je zou hem eventueel kunnen helpen door rustig tegen hem te praten. Met een stukje trosgierst zou je hem kunnen lokken en proberen uit de kooi te halen. Maar forceer het niet.

Gr. Ingrid

Anita & Marisa

Hoi Maarten.

Het kan inderdaad zijn omdat Japie zo actief is geweest.
Maar misschien is hij geschrokken van de knal, dit kan natuurlijk ook.
Geef hem maar wat lekkers en laat hem maar weer tot zichzelf komen. Praat rustig en kalm tegen hem en kijk hoe hij reageert. Vaak zijn parkieten de schrik dan alweer snel vergeten  :wink:
Als hij op het moment dat de stoppen doorsloegen los vloog, dan kan het misschien ook zijn dat hij even de weg kwijt was.
Ook dan kun je hem even rustig bij je nemen en wat lekkers geven! Rustig praten helpt ook goed!

Succes!

Veel liefs,
Anita en Marisa.

Maarten

Praten doen we allemaal heel veel tegen hem, hij zat gewoon in ze kooi toen de klap er was...  Ik laat hem nu vannacht maar goed slapen en dan ga ik morgen wel hem extra verwennen  :P

Bedankt!