parkietenkooi op standaard gezocht

Gestart door DobbyFloppy, februari 19, 2010, 15:47:16

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

DobbyFloppy

hallo ik zoek nog een leuke parkietenkooi op standaard.
kooi is bestemd voor 1 parkietje, ik ga namelijk volgende week met mijn moeder een parkietje voor haar kopen en zij wil een kooitje op standaard.

meeste wat ik gezien heb is of te duur of te ver weg.
ik woon namelijk zelf in Noord-Holland te Den Helder.

mijn vriend zit in Friesland bij Nij Beets en daar ben ik deze week nog tot het weekend, en volgende week gaan we al parkietje kopen
wie heeft een leuke kooi niet te ver uit de buurt en voor niet te duur?

gr Suzanne
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

fullmetalgirl

misschien handig je budget erbij te vermelden???

ook al gekeken op marktplaats? :)

DobbyFloppy

ja maar daar staan niet kooien bij die naar wens voldoen.
liefst niet boven €50,-
heb overigens wel een metalen standaard gezien, waar je ook een kooi op ken zetten, maar misschien is het eventueel ook een mogelijkheid omzoiets zelf na te maken of goedkoper te vinden. vindt €35,- voor een simpele metalen standaard vrij prijzig.
anders zoek ik nog nette kooi van merk ferplast, ruim genoeg voor 1 kooi. had namelijk al wel gezien dat de onderstels van die kooi wel op zo een soort standaard passen

gr Suzanne
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

fullmetalgirl

Ik heb in ieder geval al een nieuwe standaard gevonden voor 30 euro :)
misschien kun je daar wat mee?

zal nog even verder kijken voor je :)

DobbyFloppy

moet elk geval wel standaard voor op de kooi hebben ivm mijn moeder haar rug. Hoop dat ik deze ook goedkoper ken vinden. Maar vast dank je voor je hulp. Gr suzanne
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Joyce

Kijk eens op http://kooiengigant.nl/index.php?cPath=21_27&page=1&sort=5d
Je kunt de kooi vian internet bestellen, dus dan maakt de afstand niet zoveel uit denk ik. Hier heb ik de eerste kooi van Tijger gehaald.

Groetjes en veel succces!

DobbyFloppy

http://link.marktplaats.nl/322434984

liefst zoek ik eventueel zo een sorrts standaard, zie de link (let niet op de kooi)

gr Suzanne
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

taar95

Als je de standaards wat te duur vind en je geen kooi + standaard bij elkaar niet voor 50 euro kunt vinden,
kun je misschien kijken of de kooi bij je moeder op een tafeltje kan staan?
Wij hebben hier de kooi ook op een houten 'plantenstandaard' staan.
Zo staat hij hoog, en kost het niets.
De plant hebben we gewoon verplaatst namelijk!
Misschien ook iets voor jou ;)

Manji

Hallo.

Wij hebben bij Ikea een tafeltje gekocht voor 5 euro en is best een stevig tafeltje.
Dat kan toch ook in plaats van een standaard?

hillie

Als de tafel de kooi kan houden dan is er niks aan de hand dan moet het gerust kunnen.

Maar op Marktplaats staan ook wel mooie kooien op standaard.
Wij hebben gisteren ook weer een andere kooi voor onze parkieten gekocht voor 40 euro.
Dus als je maar goed kijk kan er echt wel een vinden naar je smaak en het bedrag wat je er voor wilt geven.

grasparkietenfan

heey
ik heb een link voor je mischien kun je daar wat mee http://link.marktplaats.nl/323560538 nog fijne zoektocht!!
gr

Wouter

Citaat van: grasparkietenfan op februari 21, 2010, 16:03:42
heey
ik heb een link voor je mischien kun je daar wat mee http://link.marktplaats.nl/323560538 nog fijne zoektocht!!
gr
Dit is geen geschikte kooi om twee redenen:
1. Hij is rond, en ronde kooien zijn erg slecht.
2. Het is een papegaaienkooi, dus de tralieafstand is veel te groot. In deze kooi kan je parkiet zichzelf dus makkelijk ophangen.

grasparkietenfan

oke
ik heb zelf wel een ronde kooi voor mijn parkiet maar warom is dat dan niet goed?
dat het rond is
gr

Wouter

Ze kunnen zich dan slecht oriënteren. Ronde kooien zijn vaak te klein om genoeg vliegruimte te hebben en bovendien zijn de tralies vrijwel altijd verticaal waardoor ze moeilijker kunnen klimmen.

DobbyFloppy

en in een ronde kooi kunnen ze geen hoekje opzoeken als ze zich bedreigd voelen.
maar wordt dus of een kooi met standaard, of een kooi op een klein tafeltje wat beetje hoog is.
donderdag de vogel voor mijn moeder halen en een kooi uiteraard.

ps het wordt een mannetje en hij gaat heten: Vlokje


gr Suzanne
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Wouter

Kan je anders niet zelf een tafeltje maken? Dan kun je hem precies naar wens maken en de juiste maat.

DobbyFloppy

moet alleen even kijken voor hout dan, maar heb ook al wat ideeen gezien, maar sommige zijn zo lastig om een zelfde soort te maken

gr
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Parkieten-Freak


@ all:
TS zoekt een parkietenkooi op standaard. Marktplaatsadvertenties en ontwerpen voor tafels en ander meubilair graag melden/bespreken via pb en niet op het forum zelf.
Dit om te voorkomen dat latere lezers straks op dode links gaan klikken.
Graag nu weer ontopic!