Welke ziekte?

Gestart door koko, februari 12, 2010, 17:46:14

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

koko

Hallo allemaal, ik ben nieuw hier en ik heb een vraag, maar ik zal mij eerst voorstellen.

Mijn naam is Koray Koyuncu (vandaar mijn bijnaam KoKo) en ik ben half Turks. Ik ben 13 jaar en ik woon in Gorinchem, zuid holland.
Ik heb nu 1 groene grasparkiet genaamd Ye?il. Mijn moeder had hem in september 2005 op een avondje gevonden in de buurt van een voetbalvereniging. Hij heeft 2 verhuizingen meegemaakt en is nog niet ziek geweest sinds hij bij ons is.
In September 2007 kochten wij nog een blauw grasparkietje, Nazar, die na een maand al gestorven was na 2 ziek geweest te zijn. Ze was gestorven op, hoe kun je het ook verzinnen, mijn verjaardag, 8 oktober 2007.
Een paar dagen later, 12 oktober, kochten wij een geel grasparkietje, Limon. Ze heeft een lange tijd gezond geleefd totdat ze een paar maanden geleden evenwichtsstoornissen kreeg. Ze kon moeilijk op haar stokje blijven zitten en ze viel telkens op de grond. Dan probeerde ze de tralies te grijpen en omhoog te klimmen, maar meestal lukte dat niet. Gelukkig was het na een tijdje over, maar een maand later deed ze het weer. Dat ging gelukkig ook weer over. Toen heeft ze een tijd niets gemankeerd, totdat ze een maand geleden weer de zelfde symptomen had. Ze bleef het maar aanhouden, maar soms zat ze gewoon rustig op haar stokje. Ze heeft het nooit zolang gehad als toen. Totdat ze vannacht overleed. En dat op het moment dat we de dierenarts wilden inschakelen.
Weet iemand wat Limon gehad zou kunnen hebben? Ze at en dronk wel genoeg als ze eenmaal rustig zat. 


MvG,

Koray

Mars

Problemen met het evenwicht kunnen te maken hebben met een virus of met een kleine hersenbloeding.
Het tweede geval lijkt mij vreemd, omdat het dan niet even weg zou zijn geweest.

Als je parkietje ziek is, ga dan binnen een paar dagen met hem/haar naar een dierenarts, het liefste een vogelarts. Parkietjes laten niet graag zien dat ze ziek zijn, dus tegen de tijd dat je het opmerkt zijn ze meestal al een tijdje niet fit.

Met antibiotica is een parkietje vaak (als je op tijd bent) wel te helpen.

Sterkte met je verlies!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

koko

Ok. Bedankt. Eigenlijk hadden we eerder actie onder moeten nemen...
Meestal duurde het niet langer dan een weekje en dan was het weer over. Dat vond ik nogal vreemd. Bedankt voor het medeleven

PS: Dit is een top-forum! mijn complimenten