even een vraagje

Gestart door Two-Two, februari 12, 2010, 17:02:12

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Two-Two

ik heb dus een paar vraagjes over mijn parkeitje

toen ik mijn parkiet net had toen deed ie als ik hem vast had zijn ogen dicht alsof ie sliep ie dit slecht???
en ik ging laatst met hem tv kijken vind ie echt leuk soms gaat ie met muziek meefluiten :D en hij kijkt ook heel aandachtig mee enzo maar na een tijdje mocht ie los in een andere kamer waar zijn vriendjes staan(1parkiet,3diamantduiven en 1kanarie) hij vind het ook erg leuk om de diamtduiven te laten schrikken... maar toen ie los was toen schoot ie opeens achter het gordijn en hij wou er maar niet achter vandaan ::) hij word wel steeds tammer met los vliegen. Maar toen ie achter het gordijn zat had ie volgens mij wel door dat er een raam acher hem zat want hij wou er niet door heen vliegen ofzo maar hoe kotm het dat ie dat doet??



ik kan wel goed merken dat elke parkietje een eigen karakter heeft

lovesbudgies

Hoi!

Ten eerste, je moet je parkietje nooit vastpakken.  ;) Alleen als je medicijnen in de snavel moet geven is het nodig je parkietje vast te pakken.
Verder hoeft het niet, en maak je hem alleen maar onnodig bang.

Je kan als je parkietje los vliegt beter de gordijnen helemaal sluiten, zo kan hij niet tegen het raam vliegen, en ook niet achter het gordijn gaan zitten.
Een parkiet kan ernstig (soms blijvend) letsel oplopen als hij tegen het raam aan vliegt.

Parkietjes zitten graag op een zo hoog mogelijke plek in de kamer (vooral als ze nog niet helemaal tam zijn) om alles zo goed mogelijk te kunnen overzien,
en mogelijk gevaar zo snel mogelijk te kunnen opmerken. Vandaar dat hij waarschijnlijk hoog in de gordijnen gaat hangen.
Ook kunnen parkietjes die nog niet zo vaak in een kamer los zijn geweest soms op de raarste plekken terecht komen, omdat ze nog onzeker zijn over de kamer. Om dit te voorkomen moet je de kamer dus zo veilig mogelijk maken. Gordijnen dicht dus!

Groetjes!

Two-Two

hee bedankt voor de tip maar met dat vast houden hij vind het niet eng ofzo ??? want hij wil niet uit mijn hand ontsnappen en komt juist sneller naar mij toe als ik hem vast heb gehad  ??? ???

DobbyFloppy

toch is dit niet de beste manier. je kunt hem beter op je hand of vinger laten zitten. dit kun je doen door eerst voer op je hand te doen, hij zal op gegeven moment uit je hand gaan eten zodra ie je hand gewent is. elke keer als ik nu al voer uit het bakje pak hebben mijn vogels al door dat ze uit de hand gevoerd gaan worden en gaan dan op hun vaste plekje zitten wachte. als ik eenmaal mijn hand voor hun heb, springt het mannetje gelijk op mijn hand. ze zitten nooit tegelijk op mijn hand omdat ze dan altjd ruzie hebben. als ik geen voer op min hand heb, mogen ze voorzichtig met mijn ring spelen, soms knagen ze ook wel eens aan mijn hand zelf, maar ze weten dat ze zachtjes moeten doen.

hierna kun je wat gaan oefenen met het vervoeren op de hand, steeds een klein stukje, als je merkt dat de vogel dit eng vindt stop dan even en probeer het later weer eventjes, gewoon stukje bij beetje.
dit is namelijk toch wel wat prettiger voor je vogel, ondanks hij het niet eng vindt.

gr en succes
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13