Hagen Vision kooi

Gestart door ChilllayD, februari 11, 2010, 10:15:54

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ChilllayD

Een vraagje over deze kooi.
Op de bodem (althans, iets erboven) zit een plateau van tralies vast geklikt.
Is het noodzakelijk voor mijn grasparkiet dat deze daar zit? Mijn bodembedekking valt er nog ruim onder.
Alle poepjes moeten dus eerst door de tralies heen voor ze mijn bodem raken.
Of moet ik de bodem zover opvullen dat de tralies onzichtbaar zijn? (lijkt me erg veel........).
Of dient dit plateau ergens anders voor? (verplicht om op te lopen voor een parkiet i.p.v een losse grit/schelpen bodem?

NickyRose

Bodemroosters zitten vaak bij kooien maar ik doe ze er nooit in, de vogels scharrelen graag op de grond, en lopen op tralies is niet leuk.
Dus lekker er uit laten en iets van knutselen buiten de kooi ofzo, met takken erbij, kan je je eigen speeltuin met klimrek maken.  :-X

ChilllayD

Dan ga ik die er bij de eerstvolgende poetsbeurt uithalen ;D
Het leek me nogal een onpraktisch ding maarja, wist ik veel ::)

Kleintjes

Hoihoi,

zoals al gezegd hoeft 't rooster er niet per se in. Bij de 'villa' die ikzelf heb (Memphis III van Montana) zaten er zelfs 2 bij, 1 van tralies en 1 plastic. Ik heb ze er allebei uitgehaald vanwege Silly, vanwege problemen met haar voetje valt ze nog wel eens (*plof*). Dan kan ze beter op de houtsnippers landen dan die akelige tralies ;)

Sommige mensen laten 1 'roostervloer' zitten ivm met schoonmaken, dan kunnen de parkietjes niet zo makkelijk ontsnappen als de kooi eens opgetild moet worden van de onderbak. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan geen roostervloer, maar dat is ieder voor zich natuurlijk ^^
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

ChilllayD

Als ik het rooster zou laten zitten (heb hem er net uitgehaald) dan til ik bodem en al (incl rooster) weg.
Het bovenste deel blijft staan, die zet ik dan even tijdelijk op een andere ondergrond zodat parkietje niet weg kan.
Dus met of zonder rooster, het rooster zou hier geen functie bieden tot niet ontsnappen.

lovesbudgies

Je parkietje zou kunnen ontsnappen op het moment dat je de kooi optilt, maar dit gebeurd niet zo snel.

Het rooster zit er ook uit hygiënisch oogpunt, zo kunnen de vogels niet bij de uitwerpselen die op de bodem liggen, maar als je de kooi goed
schoon houdt kan je het rooster er best uitlaten.

Joyce

Bij mij blijft het rooster ook uit de kooi (heb de grote Hagen Vision). Tijger scharrelt graag over de grond om een en ander te slopen, en op tralies lopen leek me niet zo fijn voor hem.