Lola heeft een vies kontje...

Gestart door Mirjam, februari 07, 2010, 11:00:47

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mirjam

Hallo allemaal,

Mijn skattie heeft sinds gisteren een vies kontje en dr uitwerpselen lijken wat dunner terwijl ik niks in dr voeding heb veranderd.
Ze eet goed, is gewoon normaal actief en lijkt nergens last van te hebben...

Ik heb zojuist dr kooi grondig schoongemaakt en vraag me af of ik nu dr kontje ook nog schoon moet maken? Ik ben er geen fan van om dr vast te pakken als dit niet echt nodig is.. Eerlijk is eerlijk, ik vind het ook een beetje eng  ;)

Zal ik het nog even aankijken?

Mirjam

Parkieten-Freak

Je kunt inderdaad het beste haar kontje voorzichtig wat schoonmaken met een paar wattenschijfjes en wat lauw water (geen zeep!!!)
Dit is belangrijk dat je dit doet omdat de parkiet gaat proberen het zelf schoon te maken en daarbij krijgt ze ontlastingresten naar binnen.
Het is helemaal niet eng om je parkietje vast te pakken. Ze zal wel wat tegenstribbelen maar dat hoort erbij.  ;)
Maak daarna ook de kooi even goed schoon.

Wat betreft de dunne ontlasting: kijk het even een dagje aan. Mocht ze morgen nog dunne ontlasting hebben, dan even contact opnemen met de dierenarts.
Succes!


Mirjam

Hoi,

Dank je voor je antwoord.
Ik heb inmiddels dr kontje schoongemaakt en ze vond het volgens mij nog lekker ook  ???
Dr kooitje is ook helemaal uitgesopt en ik zal nu de ontlasting even in de gaten houden, maar het lijkt de goede kant op te gaan.
Ze heeft nog wel eens de neiging om speeksel uit mijn mond te 'drinken' en ik laat dat maar even niet meer toe.

Parkieten-Freak

Dat laatste moet je nooit toelaten. De bacteriĆ«n en "andere beestjes" die normaliter in de mondflora van mensen voorkomen, zijn voor lichaamsvreemd  voor vogels. Dit kan bij een verminderde afweer van de vogel mogelijk voor gezondheidsproblemen zorgen.


Mirjam

Je hebt volledig gelijk...
Nu moet ik het mevrouw nog proberen af te leren... Tis een behoorlijke volhouder bij dingen die niet mogen.