"Emigreren" naar verre bestemming

Gestart door Esther751, februari 02, 2010, 14:03:43

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Esther751

Hallo parkietenvrienden!

Ik heb een vraagje: ik zit er aan te denken om te gaan verhuizen naar Curacao. En dan wil ik uiteraard mijn parkietje meenemen. Maar ik heb geen idee of dit verstandig is en of het eigenlijk wel mag.

Of het mag dat ga ik uiteraard uitzoeken. Maar mijn vraag is: heeft iemand ervaring met het vervoeren van een parkietje met het vliegtuig? En hoe hebben jullie dat aangepakt?

Ik hoop dat jullie met mij mee willen denken. Het idee is allemaal nog maar in een erg vroeg stadium, maar ik wil wat mijn beestjes betreft, goed voorbereid te werk gaan. Het is ook zo, dat wanneer ik mijn beestjes niet mee mag of kan nemen, ik niet ga.

Groetjes, Esther

-Chabby-

Je hebt in ieder geval kloppende dierenpaspoorten nodig, als daarin iets ontbreekt moeten de parkietjes een tijd lang in carantene blijven en mogen dan pas het andere land in.
Kunnen bijv ziektes dragen. Verder zijn er in curacoa een heleboel vogels, dus ik neem aan dat je ze wel mee mag nemen. Wordt alleen wele en stressvolle ervaring.

fullmetalgirl

ik ken nog een verhaal van een vrouw die verplicht moest verhuisen van dr baas.
Ze heeft bedrijf voor rechter gesleept omdat het bedrijf de (vlieg) verhuis kosten van de goudvis niet wilden betalen.
bedrijf heeft best flink geld op tafel moeten leggen voor die goudvis te laten vliegen.

geen idee hoe het met parkieten zit.
maar risico loop je natuurlijk altijd als je zulke kleine levende dieren meeneemt in vliegtuig.

Aangezien het licht uit gaat en vliegtuig redelijk stabiel is denk ik dat ze zo inslaap dutten :)

ik ben wel benieuwd of je parkietjes mee mag nemen in vliegtuig...

paspoort is ook erg belangrijk..
als je nu de tv programmas ziet over duane zie je dat je voor bananen die je niet aangeeft al boete van 200/300 euro betaald.

Zoek het dus erg goed uit :)
bel even met iemand van vliegmaatschappij voor zekerheid.

Sucses!!

Parkieten-Freak

Het moet zeker mogelijk zijn om je parkietje in een reiskooitje of reisbakje mee te nemen in het vliegtuig. Vermoedelijk mag hij nog bij je in de cabine ook.
Wel zul je van te voren een gezondheidsverklaring meten halen bij de dierenarts.
Bij reisbureau en vliegmaatschappij moet je goed informeren naar de formaliteiten m.b.t. de invoer van je parkiet. Vraag ook vanaf welk vliegveld je zult moeten vertrekken (passagiers mét vogels kunnen niet vanaf elk willekeurig vliegveld vertrekken).
Het kan overigens wel zijn dat je parkietje enkele weken in quarantaine moet als je in Curaçao aankomt, ook dit moet je even goed navragen.

Mocht je besluiten om te gaan emigreren, dan zou het fijn zijn als je ons zou willen laten weten hoe het gegaan is met je parkietje en welke formaliteiten  nodig waren om je gevleugelde vriend in Curaçao te krijgen.
Succes!  :)