Rode peper

Gestart door lovesbudgies, januari 31, 2010, 16:06:49

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

lovesbudgies

Hallo iedereen.  :)

Zoals veel mensen wel weten zijn papegaaien gek op pepertjes, en nu vroeg ik mij af of iemand hier zeker weet of grasparkieten ook
een biologisch rood/groen pepertje mogen?

Ik kon verder nergens betrouwbaar antwoord vinden.

Alvast bedankt! Groetjes, Lisanne

Parkieten-Freak

Voor zover ik weet, mag het.
Parkieten schijnen ook geen last te hebben van de scherpe smaak. ;)


Bas

ze mogen het wel.

3 van mij zijn er ok helemaal weg van :D en 3 willen er niets van weten.

Gr, bas

Michelle97

Ik zal het binnekort ook proberen.
Kan je gewoon een paar pepers halen bij de AH?
Niet schillen of wat dan ook :P
Groetjes

Mars

Ik denk dat je ze even door de midden moet snijden.
Het gladde velletje zal niet heel snel uitnodigen tot aanvallen, het vruchtvlees wel.

Nee, hier nooit peper gegeven... ;)
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Michelle97

Oke bedankt;)
Tussen de tralies stoppen?
Of in een bakje.
Want volgens mij kan je het niet lang laten zitten ivm met rotten?

x

Mars

Het ligt er maar net aan hoe jij groentes en fruit aanbiedt normaal: hier zouden ze het nooit uit een bakje eten.
En ja, je moet de versheid wat in de gaten houden!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Kleintjes

Nog 1 superhandig tipje: Verwijder de pitjes / zaadjes! Deze kunnen blijven 'plakken' wat tot irritatie kan lijden.

En nee, ik heb hier nog nooit pepertjes gegeven, omdat ik die ook nooit in huis heb (eten wijzelf namelijk niet).
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

lovesbudgies

Gewoon wassen, doormidden snijden, middenstuk + zaadjes verwijderen en dan kan je het tussen een klemmetje aanbieden. Na een uurtje weghalen.

Poekie vond het maar eng! Onder het motto 'zien eten, doet eten' heb ik dus zelf heel moedig een hap genomen, ik laat me toch niet klein krijgen door een rood pepertje hé! ...*uche uche*... wel dus.

@Kleintjes, ik eet ze zelf ook nooit, maar bij de biologische groentewinkel bij mij in de buurt lagen ze toevallig, daar haal ik altijd de groenten voor de vogels.
Dat is nog zo'n winkeltje met ouderwetse groenten en waar je voor 15 cent een pepertje mee mag nemen.   :P

Wie weet wordt het hier nog een hit, ik ga het nog een paar keer proberen, maar dan ga ik het opeten niet meer voordoen, hehe.