POK! tegen het raam..

Gestart door Stefanie, januari 29, 2010, 11:11:12

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stefanie

Hooi Allemaal,
Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier geweest ben..
mijn tico is nu 1,5jaar oud en het gaat super goed
hij is enorm tam en heel erg lief..

vandaag ben ik vrij en met het voer en water vervangen vliegt hij er even uit om zijn vleugels te strekken..
ik begin een boterham te smeren en hij zit op zijn vaste plekje tegen de spiegel aant te praten,
ineens word ik van de tv afgeleid door een knal,
hij vliegt zomaar ineens tegen de ramen aan..
nog nooit heeft hij dit gedaan!!
ik vlieg overeind en help hem, maar hij wilt even niks van me weten en fladderd naar zijn kooi..
helemaal in de war en een deukje in zijn dopje
daar zit hij dan, ik dacht wat moet ik doen wat moet ik doen!! (lichterlijk in paniek)
ik heb hem even laten zitten en wel tegen hem gepraat op afstand, gelukkig kwam hij na 10minutjes toch weer bij me
mondje tegen snafel en rustig met hem gepraat.
hopenlijk is het niet ernstig en is hij weer snel de oude.
hij zit nu weer in zijn kooi en is zichzelf aan het poetsen, hij fluit en praat nog niet hoop dat dat snel weer komt!
Dat was echt even Schrikken!!

ik kan mijn hart nu nog tekeer horen gaan!!


Mars

Ramen zonder iets er voor blijft helaas een risico. Het is deze keer goed afgelopen, maar ik zou toch echt eens overwegen wel iets voor je ramen te hangen.
Ik maakte het gister ineens mee: een van mijn parkietjes vloog met een noodgang recht op de ramen af. Zonder reden of schrik (wat hier nog wel eens voorkomt).
Gelukkig heb ik dus rolgordijntjes er voor hangen, dus de klap werd opgevangen, maar ik wil niet weten wat er was gebeurd als dat niet zo was.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Stefanie

Dus het gebeurd dus zomaar, tico schrok ook niet zo in een keer!

Het is niet zo dat hij er nu wel van geleerd zou hebben?
want ik woon nog thuis en mijn moeder is het er niet mee eens dat ik er iets voor ga hangen!!
hij is er vandaag alweer uit en het gaat gelukkig weer helemaal goed zo op het oog,

hij is weer de oude en mijn schatje!,
maar ik had inderdaad ook niet willen weten als het anders was afgelopen.

Bedankt voor je Reactie

RicoBella

Hoi! Ik zat met hetzelfde probleem, ik woonde ook nog thuis en mijn moeder wilde er niks voor hebben. Wij hebben een glazen tussenwand, dus dit was helaas wel nodig. Toen heb ik gewoon bij de Xenos ofzo, een paar van die kant en klare voile gordijntjes gekocht, en elke keer als mijn vogeltje eruit ging hing ik die gordijntjes op. Je hoeft alleen even een haakje in het kozijn te maken in dat geval.
Het is soms wel even wat werk, maar dat bespaart je vogeltje een hoop stress! Ook is het niet heel erg mooi, maar ach, wat geeft het! ;D

Blijf hem wel eventjes in de gaten houden, het kan zijn dat bijvoorbeeld door de klap iets beschadigd is in zijn hersenen. Mijn parkietjes hadden het ook wel eens, dan was het een dagdeel even wat vreemd kijken ???, en daarna was het vaak weer goed...
Hoop dat je er wat aan hebt, en ik hoop dat alles goedkomt met je vriendje! :-*