Ons nieuwe huisgenootje

Gestart door Kleintjes, januari 29, 2010, 01:08:48

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kleintjes

Niet helemaal aanschaf, maar toch 'n soort van hihi ^^

Sinds vandaag hebben we 'n nieuw huisgenootje. 'n Klein blauw wit vondelingetje. Dit kleine kereltje woont dus nu in 'n goed en veilig thuis :)

Vanmorgen werd ik gebeld door de vriendin van mijn ma. Ze vertelde me dat haar moeder 'n parkietje thuis had zitten maar er eigenlijk geen plek voor had. Zij had op haar beurt dit drommeltje opgevangen van iemand anders die hem gevonden had. Bij de eerste vinder had hij enkele uren in 'n strijkijzer doos gewoond (gelukkig zonder strijkijzer hahaha). Ik vertelde dat ik eerst even met Mano moest bellen want ja, als je samen woont overleg je eerst over dit soort zaken. Ik dus Mano gebeld en 't hele verhaal verteld. 'Laat maar komen dan.' zei hij. Ik dus weer in de telefoon geklommen en gebeld dat 't in orde was. We hadden afgesproken dit kereltje op te gaan halen als de auto van mijn moeders vriendin gemaakt was. Mijn ma op haar beurt weer had 'n ander idee. Ze vroeg me wanneer ik hem wilde halen, ik verteld wat we afgesproken hadden.

Vanavond hebben we hem dus opgehaald, mijn ma en ik. Eenmaal aangekomen zit daar zo'n klein hummeltje is 'n enorme villa voor zo'n klein opdondertje hahaha. Hem overgezet in 't reismandje, nog 'n kopje koffie gedronken en wat gekletst. Daarna vertrokken richting huis. Eerst zijn we nog bij m'n ouders thiis aan gegaan, m'n pa wilde graag wel eens weten 'wat dat dan voor iets zou zijn' hihi. Tja, bij de omschrijving van: klein blauw parkietje, kun je je natuurlijk allerlei kleuren blauw en maten voorstellen :)

Eenamaal bij mij thuis aangekomen heb ik hem met mandje en al op tafel gezet en ben ik naar de zolder gegaan. Daar heb ik gelukkig nog de oude kooien staan en heb ik de oude kooi van Giny en Pino (moge ze vrolijk bij de regenboogbrug spelen) gehaald voor hem. Na deze te hebben schoongemaakt en ingericht heb ik de kleine man uit 't mandje gehaald en in de kooi gezet. Dat uit de mand halen ging best snel en prettig, hij stapte zo op m'n hand. Hij is dus iemand vriendje geweest.

Hij hoeft nu niet meer in de kou te zitten, in de barre en soms boze buitenwereld. Hier bij ons is hij voorzien van vriendjes, goed eten (XtraVital, wat de anderen ook krijgen), fris watertje en aandacht en liefde. Eigenlijk dus alles wat 'n parkietenhartje kan begeren :)

De kleine kerel heeft ook al 'n naam, die had ik in de auto al: Gino. Mano had gelijk door waarom hij Gino heet; namelijk ter ere van Gina, Giny en Pino, onze overleden liefjes.

Gino is licht blauw met wit en net als Pino, is hij heel lichtblauw op 't achterhoofdje.

Heb 'n foto bijgevoegd zodat jullie hem kunnen zien EN omdat ik 'n vraagje had: Enig idee wat zijn leeftijd zou kunnen zijn? Zijn staartje is behoorlijk verfomfaaid en beschadigd, dat komt wel goed bij de rui :)


Groetjes en liefs van ons en Gino aan jullie :)

Ohja, Ids kan hem nu ook bewonderen hahaha :)

Edit to add: Hij is dus gisteravond (donerdag 28-1-2010) bij ons gekomen, niet vannacht he? lol!

[verwijderd door de beheerder]
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Mars

Prachtig hoor! Wat een mooi ventje..
Die heeft na wat omzwervingen maar een mooi plekje voor zichzelf gekregen (nou ja, delen met vriendjes, maar wat wil je nog meer!).

Veel plezier met dit stoere ventje (alleen de naam al, daar val je als vrouw toch meteen voor?)
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Kleintjes

Heb hem daarstraks eens grondig nagepluist. Volgens mij is hij door 'n kat of 'n andere vogel aangevalle geworden. Mist nogal wat veen van zijn staart en op 't stuitje. Komen wel nieuwe veren door al, waarvan 2 behoorlijk dikke pennen (lange staartveren?)
Zitten nog wat bloedspoortjes op z'n staartje, maar dat komt vanzelf wel goed denk ik. Ik houd hem in ieder geval wel even goed in de gaten of er niet toevallig wat anders speelt.
Je weet immers niet waar hij vandaan komt en of hij er iets is met hem.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

hillie

Zeker een mooi parkietje.
geniet er maar van en geeft hem een goed huis.

lovesbudgies

Wat een mooi verhaal Kleintjes. Erg ontroerend wat hij allemaal heeft meegemaakt.

En een super mooi ventje, stoere Gino.  :-*

Veel plezier met hem en verwen heb maar lekker, dat heeft hij wel verdiend!

Kleintjes

Dank jullie voor jullie lieve berichtjes :D

Ik vraag me alleen af of iemand wellicht 'n schatting durft te doen over de leeftijd van onze kleine vriend.
Tweety wordt op ongeveer 10 jaar geschat (ook hij was 'n vondelingetje hihi).

Wat ik best grappig vind, is dat Tweety en Gino allebei vondelingetjes waren en ook nog eens allebei 'n kereltje :D Tweety heeft eerst 'n jaar of 4 bij m'n tante gewoond, daarna kwam hij bij mij. Hij was volwassen toen ik hem vond. Vandaar dat de schatting van Tweet op 10 jaar ligt. Met Gino durf ik echter geen schatting te maken. Hij oogt heel jong (niet dat Tweet er oud uit ziet hihi) en hij is nogal klein en fijn van stuk. Zelfs iets kleiner dan Tweety. Mogelijk is Gino dus nog vrij jong, maar hij heeft wel al irisiringen en 'n volwassen verenpakje. Daarom wilde ik eens vragen of iemand van jullie misschien 'n schatting durft te doen ^^

Groetjes en liefs van ons alle 7 (Goh.. is dat even wennen zeg hahaha, normaal waren we met 6!)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Wouter

#6
Als ik kijk naar de neusdop en de ogen  zie ik alleen dat hij ouder dan 4 maanden is :P

Mooie naam zeg. Veel plezier met je nieuwe parkietje. ;)

Parkieten-Freak

Ik had dit topic helemaal niet gezien  :'(
Alsnog van harte gefeliciteerd en geluk gewenst met jullie nieuwe aanwinst! :D Wat
fijn dat jullie dit manneke geadopteerd hebben!

Wat betreft de leeftijd: hoe zien de pootjes eruit? Oudere vogels hebben vaak wat grijzere poten dan jonge vogels, maar ook hier kun je niet echt leeftijd aan aflezen.
Succes met jullie nieuwe ventje!


Moppers

Wat een poepie!!!
Hij oogt inderdaad vrij jong. Misschien dat dat door zijn postuur komt. Ik heb het idee dat zijn koppie in verhouding wat groot is, iets wat typisch is voor jonge dieren. Het zou natuurlijk kunnen dat dit genetisch is bepaald (wie weet is het wel een kruising grasparkiet/hollandse parkiet).
Ik denk dat hij in ieder geval niet ouder is dan 10 jaar, en dat baseer ik op zijn lichaamshouding. Oudere parkietjes hebben toch een iets andere houding, ik weet alleen niet hoe ik dat moet verwoorden (zo zie ik duidelijk dat mijn Binky jonger is dan Deuntje, hoewel ik geen idee heb hoe oud beiden zijn). Maar pin me er niet op vast. ;)

Zijn verfrommelde staartje, wie weet heeft een ex-kooigenootje dat gedaan. Het ziet er namelijk typisch uit als een staart die door een soortgenootje is aangepakt. Ach, je zal het nooit te weten komen.
Zo te horen zijn jullie heerlijk enthousiast over hem. Hij heeft het helemaal getroffen bij jullie.

Kleintjes

Gino doet 't prima tussen de rest van de bende :) Zijn staartje ziet er inmiddels weer 'normaal' uit, ware 't niet dat hij nog 'n veertje of 2 mist en de anderen nog wat langer moeten worden ^^

Omdat Gino's staartje bloedvlekken had, vermoeden we dat 't door 'n kat of andere vogel kwam, aangezien hij buiten is gevonden. Gino ziet er iets vreemd uit, ik denk dat dat komt omdat wij eigenlijk de wat zwaarder gebouwde parkietjes gewend zijn. Hij is namelijk kleine en fijn qua postuur, net als Tweety. De andere 3 zijn duidelijk groter en steviger.

De pootjes zijn iets grijzig, net als die van Tweety, die inmiddels bijna 10 is (de jaren dat hij al geadopteerd is plus 2 extra -was volwassen). Hij is dus 'n klein volwassen kereltje. MET praatjes :P
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses