vrouwje maakt het mannetje kwaad!!

Gestart door ***anita***, januari 28, 2010, 20:15:12

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

***anita***

hallo,,
ik heb 4 vraagjes en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen...

1. zoals jullie het misschien weten, heb ik zondag een nieuw parkietje gehaald (vrouwtje)
ze bijt HELEMAAL niet, is wel heel druk
ze wil heel graag met het mannetje spelen maar hij niet met haar, en  word maar kwaad en begint te pikken
dit is nog wel normaal, want ze moeten nog aan elkaar wennen
maar...als ze wil belanden gaat ze OP het mannetje af in plaats van naast hem  ???
hier word hij helemaal gek van, en dat kan je heel goed zien
kan ik hier iets aan doen??

2. ze is helemaal niet bang voor mensen en ook niet voor handen, maar ze komt niet op mijn vinger zitten
ik heb echt heel veel geprobeerd, ik duw zachtjes tegen haar buikje aan (zoals het moet) maar ze rent gewoon weg >:(
of doe ik het verkeerd??

3. het mannetje is veel rustiger sinds mijn andere parkiet (vrouwje) gestorven is,
hij speelt helemaal niet meer en bijt soms maar niet hard
hij was altijd heel speels...
komt dit goed??

4. mannetje is ongeveer 4/5 jaar en het nieuwe popje is nog geen 1.
kan dit of niet?

sorry voor deze lange vragen :(
groetjes Anita

Mars

1. Ze probeert te laten zien wie de baas is. Dat is normaal, dat moeten ze even uitvechten
2. Het klinkt alsof ze eerst nog goed moet wennen en meer wat verstijft van angst is. Gun haar tijd om te wennen.
3. Tuurlijk! Hij moet even wennen aan zijn nieuwe maatje.
4. Een beetje laat om dat nu te vragen he? Maar om antwoord te geven: ja, dat kan prima.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Michelle97

3: Had ik ook met Tommy zijn vorige vrouw.Hij zat alleen maar op het stokje met grote ogen en had nog geen interesse in Elmo omdat zijn vrouw misschien 3 dagen terug overleden was.Nu wil hij graag een nestje met dr dus het komt bij jou ookwel goed  :D