nieuw huisgenootje, hoeveel ei-voer?

Gestart door puckel, januari 28, 2010, 00:06:00

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

puckel

Hallo, als eerste, leuke website met goede informatie. Wij hebben een grasparkiet(man) van de overleden buurvrouw in huis genomen. Hij is nog jong,geknipt, maar wel tam. We proberen erachter te komen welke geluiden hij maakt als hij boos,vrolijk of op zijn gemak is. Hij is niet echt actief, slaapt veel maar zit wel lekker op je schouder. Eet goed maar badderen homaar. Drinken doet hij nauwelijks. Het lijkt wel of hij het waterbakje niet prettig vindt. Hij moet teveel bukken. Van een lepeltje wilde hij wel drinken. Ik zal eens in de dierenwinkel kijken naar een ander bakje. Daar ook even vragen over eivoer?. Ik heb 2 vershillende voeders maar weet niet hoeveel ik moet geven.
groeten marian

Topictitel aangepast. Gr. Lovesbudgies

pbos

Over het voer. Ik voer XtraVital! Hier zit al eivoer bij in en de rest van de benodigde zaden! Je hoeft dan alleen maar te zorgen dat je parkietje vogelgrit tot zich kan nemen. En je kunt natuurlijk naast het zaad ook groentes en fruit geven! Misschien is het voor jou een optie om ook over te stappen op XtraVital?

Groetjes Peter

Oja, welkom op het forum!!! Haha,..

-Chabby-

xtravital hoeft niet per se, ik zelf koop meerdere soorten voer waaronder eivoer en meng dat met de goede hoeveelheden. Maar xtravital is wel aan te raden, ik weet de hoeveel heden van eivoer niet. maar de zoekfunctie kan je ook gebruiken er zijn namelijk heel wat topics over gemaakt.

lovesbudgies

Hoi Marian,

welkom op het forum!
Wat goed dat je het manneke van je buurvrouw hebt opgenomen.
Over het badderen.. misschien vind hij de nevel van een plantenspuit wel fijn, en anders kun je met de zoekfunctie talloze tips over badderen vinden.
Qua voer moet je altijd speciaal parkietenvoer kopen (voor gras- oftewel 'kleine' parkieten), ongeveer 7,5 gram per dag geven, en alles moet op zijn voordat je nieuw voer geeft, ei-voer mag apart, ook dit is speciaal voor parkietjes te koop, 2 eetlepels per week is voldoende, of volg de aanwijzingen op het pak. XtraVital is natuurlijk ook super.
Wat ze verder nog nodig hebben qua eten kan je vinden op de site zelf, en met de zoekfunctie.

@-Chabby-: meerdere soorten voer gelijk mengen is af te raden, aangezien ei-voer snel bederft. Beter is het pas in het voerbakje te mengen.

Groetjes, Lisanne