sinds puk ziek is geweest nu heel anders 'tam'.....?!

Gestart door pietjuhpuk, januari 24, 2010, 13:45:00

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

pietjuhpuk

hoi Puk is vorige week GOED ziek geweest  :( en gelukkig is hij na een kuurtje aardig goed opgeknapt.
zit weer mooi in zijn veren pakje....

Maar we vinden hem anders dan daarvoor.
Hij pikt meer. niet pijnlijk maar dan maakt hij geluidjes en pikt, heel venijnig..... :( niet zo leuk.
Hij was zo lief tam. maar nu dus anders.
kan dit door vertrouwen/ziek zijn geweest te maken hebben of hoort dit bij de leeftijd en gaat t binnekort weer over.... hij is opeens ook veel drukker met de spiegel in zijn kooi, zit er maar tegen te praten en te pikken.... voorheen zag hij die niet.
Of komt het doordat hij ouder wordt en misschien nu beter in zijn vel zit en gewoon een pittige parkiet karakter krijgt nu hij beter is....??!

Kan je dat pikken afleren ofzo?
Bedankt voor jullie advies/tips alvast...

Mars

Ik weet niet of je hem tijdens zijn kuurtje vast hebt moeten pakken? Dat kan het vertrouwen even schaden en dan moet je dat opnieuw opbouwen..

Verder.. tja, denk ook eens aan hormonen of gewoon de rui ofzo.. Parkietjes wisselen wel vaker van humeur. Een laatste mogelijkheid is dat hij zich misschien al langer niet fit voelde en nu wel en daardoor wat levendiger is en wat meer onderneemt en van zich afbijt.

Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..