Aanschaf 2e Parkietje

Gestart door Jootjuh1991, september 06, 2005, 09:27:18

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jootjuh1991

Hoi Ik heet Jolien en ik heb al 2 jaar ongeveer een heel lief parkietje. Het is een mannetje en niet tam. Nu is hij best vaak alleen en nu heb ik er eindelijk het geld voor om een grotere kooi te kopen + een tweede parkietje. Maar kun je eigelijk wel een parkietje erbij doen als je eerste vogel veel ouder is? En moet het dan een mannetje of een vrouwtje zijn?

Groetjes Jolien en Figaro

Safrena

#1
Hey Jolien

Welkom op het forum

Je mag zeker nog je parkietje een nieuw vriendje geven ;)

Het beste hou je ze in het begin even elk apart in een kooi zodoende je nieuwe parkietenvriendje rustig kan wennen aan de nieuwe omgeving en je andere parkietje kan wennen aan zijn nieuwe vriendje ;)

Als je dan ziet dat ze elkaar leuk vinden mag je je parkietje in de kooi zetten bij je nieuwe vriendje.
Parkietjes kunnen goed met soortgenootjes overweg dus zal er na een paar dagen wennen aan elkaar geen probleem zijn ;)

Bij een mannetje mag je nog een mannetje zetten of vrouwtje.
Als je helemaal zeker wil zijn dat je geen kleintjes wil kies je beste voor nog een mannetje ;)

vele groetjes

Jootjuh1991

Dankjewel!  :lol:

Groetjes Jolien

annerite

Ik wil misschien ook een vriendje voor Coco zoeken. Maar het is alleen nog niet helemaal duidelijk welk geslacht Coco heeft. Als het nu een vrouwtje is, kan ik dan het beste een mannetje of vrouwtje erbij zetten?

Als je een mannetje en vrouwtje hebt, kun je dan voorkomen dat ze kleintjes krijgen?

Groetjes Annerite

Sonja

#4
Hoi Annerite,

Daarstraks heb ik de foto van Coco even bekeken, en het lijkt me een popje.
Kijken en vergelijken kun je zelf hier doen:

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?sho...39;s++parkieten

Bij een popje kun je het beste een mannetje zetten. Bij een mannetje kun je zowel een popje als een mannetje zetten. Een paar berichtjes hierboven heeft Safrena dat al geschreven.  Als je ze geen broedgelegenheid geeft, zullen er in de meeste gevallen ook geen eitjes komen.

Als je de zoekfunctie gebruikt, zul je een hele hoop info vinden over dit onderwerp.
Kijk maar eens hier:

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?sho...n+pop+kleintjes

Groetjes, Sonja.