hoeveel eivoer

Gestart door Judith, januari 14, 2010, 20:46:44

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Judith

Heej,
In de winkel waren er enkel dozen eivoor van 1 kilogram.
Het leek me dat ik daar wel heeeel erg lang mee zou toekomen, ik heb maar twee parkieten.
Ik heb de dood niet gekocht, omdat ik eens wou kijken in andere winkels of het ook soms kleiner verpakt wordt.
Hoelang pak van 1 Kilogram mee bij twee parkietjes?
Hoe vaak moet je er hoeveel van geven en hoe geef je het het best?
Moet ik het enkel in de rui geven of anders ook?
Want als het enkel voor in de rui is, zal zo een doos nooit op geraken denk ik?
Alvast bedankt!
Judith

Ingrid

Hier vind je het antwoord: http://parkietenfreak.nl/a-voeding.php

CiteerDaarnaast is het ook goed om dagelijks wat eivoer te verstrekken. Eivoer is te koop in kleine pakjes, maar u kunt het ook zelf maken.

Geef niet teveel eivoer dat is schadelijk voor de niertjes. Een mespuntje dagelijks lijkt mij genoeg. Geef je Xtravital dan is apart eivoer geven niet nodig, omdat het al door het voer heen zit.

De zoekfunctie zal nog meer informatie opleveren:
Bijvoorbeeld http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=4406.0

Ik wil je dan ook verzoeken bij een opkomende vraag eerst de zoekfunctie te gebruiken, omdat deze basisvragen vaak worden gesteld en deze zijn evenzo vaak beantwoord ;)

Eivoer kan snel bederven een kiloverpakking is wel erg veel voor maar 2 parkietjes.

fullmetalgirl

ik koop express geen kilogram omdat eivoer niet zo erg lang goed blijft..

ongeveer een theelepel per week per parkiet maximaal,

als je parkiet erg veel conditie heeft kun je beste zelfs minder geven.

eivoer kun je ook zelf maken, misschien is dat een idee??
kilogram zou ik niet kopen als ik jou was :)
snap niet waarom ze zulke grote dozen verkopen..

Helena

Er worden ook zulke grote dozen verkocht omdat er heel wat mensen zijn die een buitenvolière hebben met meer dan 30 vogels er in en dan is zo'n kleine verpakking binnen een paar dagen op.  :) :)

Overigens is de doos die ik begin januari heb aangeschaft ( 1 kg verpakking ) houdbaar tot oktober 2010, dus best wel lang dacht ik zo.

Ik geef mijn buitenvogels juist in de winter iedere dag een schepje eivoer door het vogelzaad heen, ook wanneer ze in de rui zijn en ik bied het apart aan bij koppels in de kweekperiode en geloof me zo'n doos redt het hier echt niet tot oktober 2010.

De kleine verpakkingen zijn vaak een combinatie van ei- en krachtvoer en verder heb je eivoer ook speciaal voor papagaaien en grote parkietachtigen, maar ook voor grasjes, eigenlijk voor bijna iedere vogelsoort.

pietjuhpuk

als je die verpakkingen ei/krachtvoer goed gesloten bewaard kunnen ze heel lang mee hoor werd tegen mij gezegd in de dierenwinkel. is dat niet zo dan?????!!!
Ik heb al het voer etc voor onze puk nu in een goed gesloten bewaarbox gedaan.

fullmetalgirl

tjah kort is relatief.. ik vind 9 maanden voor een kilo erg veel van iets wat met mate (kleine beetjes) gegeven moet worden...

hoemeer vogels hoe minder erg..

maar als je 1 vogel hebt blijft 1 kilo eivoer toch echt niet lang genoeg goed.

DobbyFloppy

ik heb zelf 2 vogels en ik geef een theelepel eivoer per vogel. en ik geef het bij elke voerbeurt.
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Mars

Hallo Dobby.. dat vind ik best wel veel..
Te veel eivoer is niet heel goed voor de niertjes, dus je mag het best wel bij een theelepeltje voor twee vogels houden.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

marij

Hallo, hoeveel eivoer mag ik dan geven voor 6 grasjes, ik geef nu steeds een mespuntje per voerbak per dag ik heb momenteel 4 voerbakjes in de kooi hangen.
groetjes Marij

lovesbudgies

Staat het niet gewoon op het pak, Marij?

Bij mijn ei-voer (vroeger dan, voor de pellets) was het per parkiet 2x per week 1 afgestreken theelepel.

marij

Hallo, nee staat nergens op, ik geef ze nu 2 x per week 2 afgestreken theelepels, ik kan dus naar 3 x per week 2 afgestreken theelepels.

gr. Marij.

lovesbudgies

Ik heb even gerekend en ervan uitgaande dat:

-elk van jou parkietjes 7,5 gram zaadjes eet
-1 theelepeltje ongeveer 1,5 gram ei-voer is
-je nog steeds 6 grasjes hebt
-je nog steeds 4 voerbakjes hebt

mag je 0,4 gram ei-voer per dag in elk bakje doen (dus in alle vier). Dat is ongeveer een derde afgestreken theelepeltje ei-voer per dag per bakje.

Hierbij heb ik het advies gebruikt dat op het pak van mijn ei-voer stond.