hoe leer je ladderen aan?

Gestart door taar95, januari 14, 2010, 17:14:53

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

taar95

Hallo,
met m'n parkietje gaat het al erg goed.
Als hij me roept en ik met m'n hand in de kooi kom vliegt hij er gewoon op!
Nu wil ik hem alleen nog aanleren dat hij op  m'n vinger stapt als ik die voor hem houd, voordat die los mag vliegen.
Maar hoe leer ik dit aan? Als ik m'n vinger namelijk voor hem hou komt hij er niet op,
maar als ik m'n hand in de lucht hou (dus dat hij er naar toe moet vliegen) komt die wel.
Ook bijt m'n parkietje soms in z'n eigen pootjes.
Nouja alsof die misschien een beetje jeuk heeft ofzo.
Dan 'kluift' die er een beetje aan. Heeft iemand anders dit ook? en wat betekend dit?
Groetjes,

lovesbudgies

In principe kan je hem leren opstappen door je vinger voorzichtig en zachtjes tegen zijn buikje/pootjes te drukken.
Maar daarmee 'dwing' je hem op te stappen, als hij zelf komt aanvliegen dan gaat hij vrijwillig op je hand zitten, en dit is veel gunstiger, een
teken dat hij bij je wil zijn. Het opstappen voordat hij uit de kooi mag kan bedreigend zijn, en een reden om te gaan bijten.

Het klinkt alsof hij zijn pootjes aan het verzorgen/schoonmaken is, dit is heel normaal. Als de huid van de pootjes veranderd of heel schilferig wordt, moet
je wel even langs de dierenarts.

Nog even over het onderwerp van je vraag, het ladderen... dit gebruik je alleen als straf bij bijten.

taar95

Oh oke bedankt.
Dus hij vind het niet leuk om van de ene vinger naar de andere vinger te vliegen/springen/stappen.
Want soms dan hou ik 2 vingers een stukje uit elkaar, de een hoger dan de ander, en dan gaat hij heel snel van de ene naar de ander! Ziet hij dit dan als staf, of voor de lol? Groetjes Tara

lovesbudgies

Citaat van: taar95 op januari 15, 2010, 23:45:34
Dus hij vind het niet leuk om van de ene vinger naar de andere vinger te vliegen/springen/stappen.

Niet als je hem daartoe dwingt met je vinger, maar als hij het vrijwillig doet zal hij het niet als straf zien, eerder voor de lol zoals je al zei.

taar95

Oh oke,
dan zal ik hem alleen dwingen om op m'n vinger te stappen als hij iets fout heeft gedaan.
Maar dat heeft hij tot nu toe niet gedaan! Bedankt  ;D