te veel andijvie?

Gestart door taar95, januari 12, 2010, 20:34:52

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

taar95

Hallo ik heb mijn parkietje nu iets meer dan een week,
hij komt al op m'n hand, en eet dan van de andijvie wat ik erop heb liggen.
Ik gebruik andijvie, omdat hij dit veel lekkerder vind dan trosgierst.
Maar vandaag liet die een poepje op m'n hand vallen, en het was best wel 'nat' dus vochtig.
Ik had gelezen dat als je teveel sla geeft z'n ontlasting ook wat natter werdt. Zou dit nu ook komen doordat hij regelmatig andijvie krijg op dit moment?
En nog een vraagje, hoe moet het poepje er precies uitzien, die van hem was wit aan de buitenkant, met daarin een groen/bruin achtig stipje (kan ook andersom)
is dit normaal?
alvast bedankt. Groetjes Tara  ;D

-Chabby-

Een poepje ziet er wit aan de binnenkant en aan de buitenkant een grijs/groen ring
Zo duidelijk, beetje raar om poep  te beschrijven maarja

Mars

Door de groente kan het poepje even anders van samenstelling worden.
Dat moet na een half uurtje wel weer beter zijn, zo niet dan kan het een andere reden hebben (denk aan ziekte).

Geef ook niet te veel groente ;)
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

taar95

Oh oke,
nee, de poepjes zijn nu ook niet meer waterig, en ik geef nu alleen nog maar andijvie als beloning, dus als die op m'n hand komt zitten.
groetjes

Helena

Houdt een beetje voor ogen hoe groot, of in dit geval hoe klein een vogelmaagje is en pas daar je hoeveelheid andijvie op aan.
Het is dus zeker niet de bedoeling om een heel andijvie blad in de kooi te hangen.

Als hij straks goed tam is en je de andijvie daarvoor dus niet meer nodig hebt. kun je wel een blad ophangen in de kooi maar dan na een klein half uurtje weer weghalen, dan heeft hij genoeg kans gehad er van te eten.

taar95

Nee ik doe 2 a 3 sliertjes op m'n hand,
en dan als hij van m'n hand afgaat haal ik het eruit.
Ik denk dat het nu wel gaat. bedankt allemaal!