Chico!!!

Gestart door donsveertje, januari 09, 2010, 18:27:48

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

donsveertje

Hallo iedereen!

Zoals sommige van jullie misschien al wisten, was ik opzoek naar een vriendje voor mijn schatje Putzy :-*
En vandaag was het eindelijk zover, hij is hier! Het is een jong groen mannetje, het tegengestelde van Putzy, een al ietsje ouder blauw popje. Ik heb hem Chico genoemd. Hij lijkt qua karakter verschrikkelijk op Putzy. Het was liefde op het eerste gezicht, zowel voor mij als voor Putzy. Zij moest ook meteen naar zijn kooi toe, waar ze eerst niets van hebben moest. Mijn broertje en mijn moeder waren erbij, en mijn broertje was zo `slim´ om de kooi van Chico direct open te zeten toen Putzy op de kooi was geland. En zij natuurlijk meteen naar binnen. Chico werd helemaal bedolven onder de kusjes. Aan de ene kant vond hij dat geweldig, maar aan de andere kant was ze ook wel heel opdringerig. Gelukkig ging ze wel weer weg bij Chico toen ze door kreeg dat ze wel erg opdringerig was. Na een tijdje kreeg Putzy weer zin om te vliegen en toen ze de kooi van Chico uit was heb ik de kooideur weer dicht gedaan om een tweede `liefdesaanval´ te voorkomen.

Enkele minuten later is Putzy aan het vliegen door mijn kamer, wordt Chico helemaal druk. Hij sprong tegen de tralies op en probeert zijn snavel er tussendoor te steken, in de hoop dat Putzy hem kusjes komt brengen. Na een tijdje heb ik de kooi weer opengedaan, zodat Putzy er weer in kon. Ze ging niet meer terug naar Chico maar gaf hem zo nu en dan een kusje door de tralies. Chico vond dat niet goed genoeg en werd steeds drukker om aandacht te vragen. Putzy was inmiddels weer haar eigen kooi ingegaan. Ik wou net de kooideur van Chico weer dichtdoen, maar het was al te laat. Chico hing ondersteboven bij de ingang aan zijn deurtje te knagen. Ik hield mee doodstil om te voorkomen dat hij schrok en mijn kamer in fladderde. Helaas, hij gleed uit en vloog weg. Na wild gefladder en een paar botsingen lande hij veilig en wel op een wilgentak van Putzy´s speelboom. En tot slot kwam Putzy er ook nog bij. Ze hebben tot een paar minuten geleden daar knus tegen elkaar aan gezeten. Inmiddels zit Putzy weer in haar kooi en zit Chico daar boven op. Gelukkig kan hij vanaf daar makkelijk zijn kooi in komen.


Ik ben erg blij met Chico en Putzy is dat ook. Dit wou ik erg graag delen.
(En nu maar hopen dat Chico zijn kooi terug vind)

Groetjes van Eva, Putzy en natuurlijk ook van Chico!

lovesbudgies

Veel plezier met Chico, Eva!  ;D

Fijn dat je zo'n leuk vriendje hebt gevonden voor Putzy!

-Chabby-

Wordt vast erg gezellig ;D

donsveertje

#3
Heey

bedankt voor de leuke reacties! Het wordt zeker gezellig! :P
Chico is echt zo schattig en het lijkt net of hij hier al maanden woont :-*. Hij is helemaal niet bang (inc. voor mij ) en heeft dan ook al van alles uitgeprobeerd. Wat Putzy betreft, ze zijn bijden smoorverliefd. En op mijn beurt ben ik weer smoorverliefd op hen. Ze lijken alles van gisteravond ook helemaal vergeten te zijn. Mijn moeder had Chico heel voorzichtig vastgepakt (Ze heeft daar ervaring mee omdat ze zelf ook een parkiet heeft had) en naar zijn kooi gebracht. Helaas was Putzy toen weer ontsnapt. Mijn moeder wou haar ook pakken maar ze was veel te snel. Uiteindelijk heeft ze haar er weer in gejaagd. Ik was helemaal van streek, terwijl ze het bijden niet zo heel erg leken te vinden. Chico is gewoon zo lief, ik kan gewoon niet ophouden erover te praten :-X. Zou ik misschien een foto kunnen plaatsen?

Maar goed.              Groetjes!

Je mag een foto plaatsen om hem voor te stellen. :) We zijn benieuwd! Gr. Lisanne

joopie en mutz

Leuk dat je zo geniet van je parkietjes ;D en hun van elkaar ;)

XXx