Bloed in nagels

Gestart door Sjaakie, januari 08, 2010, 13:46:00

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sjaakie

Sinds een maand of 2 heeft Sjaakie bloed in zijn nageltjes. Het begon met een enkel nageltje maar nu zijn ze allemaal voorzien. Via de zoekfunctie kwam ik een soortgelijk bericht tegen in een oud archief en daar werd gesproken over vitaminentekort. Echter stond er geen foto bij dus kon ik niet beoordelen of het hetzelfde was. Ik heb dus wel foto's gemaakt en ben benieuwd of jullie weten of dit het is of toch iets anders. En...... wat zou ik er aan kunnen doen? Moet ik toch naar een VA?
Sjaakie krijgt trouwens Xtravital en daarnaast brood, groente en fruit. Zijn nageltjes wil ik al enige tijd knippen maar omdat hij totaal niet vastgehouden wil worden (hij schreeuwt het echt uit) wil ik het hem niet aandoen en stel het zo lang mogelijk uit. Hij is verder zo tam als wat maar vasthouden.... Maar hij is vanavond de Sjaak want het moet nu echt gebeuren. Er is een nagel ook gespleten (zie de foto, linkerpoot voorste teen) en bijna alle uiteindes zijn zo dun als een naald en super scherp. Hij zit sinds vanmorgen ook continue aan de nagel van zijn rechterpoot (voorste teen) te bijten dus ik wil het niet meer uitstellen. Overigens heb ik ervaring met het knippen hoor, dus daar hoeven jullie niet bang voor te zijn, heb ook een speciaal schaartje hiervoor  ;)

Graag hoor ik wat jullie denken dat het nagelprobleem is. Ben benieuwd.

Dank en groetjes Melinda


[verwijderd door de beheerder]

Mars

Ik vermoed dat je een berichtje van mij hebt gelezen. Ik had na het broeden dat Jimmetjes nageltjes zwart werden.
Inmiddels zijn ze wel weer wat lichter, maar het zag er wel anders uit dan bij jou.

Wat het probleem is, eerlijk gezegd geen idee. Mogelijk heeft hij gewoon dunne vaatjes daar? Ik zou me er niet heel erg zorgen om maken.

Sterkte met knippen ;)
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..