Te lange nagels

Gestart door pinootje, januari 08, 2010, 09:38:07

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

pinootje

Speedy is nu ongeveer vier maanden oud en zijn twee langste tenen hebben echt hele lange nagels.
Gisteren mocht hij vrij vliegen en vroog hij van zijn speeltuin (die hij helemaal geweldig lijkt te vinden) naar mijn moeder en weer terug, maar op eengegeven moment landde hij tussen haar neus en lippen zeg maar.
Daar kwamen gelijk 'gaatjes' in en toen ik thuiskwam zag ik dat het had gebloed. Ze zijn dus echt heel scherp.

Met zijn achtergrond gaan we liever niet meer naar de dierenarts, maar hem pakken vinden we ook erg zielig, zeker nu hij ons steeds meer gaat vertrouwen. Heeft e iemand een diervriendelijkere manier om zijn nageltjes te knippen?

valenta

Ik adviseer om niet zelf de nageltjes te knippen. Als je verkeerd knipt kan het hevig gaan bloeden. Wat je kan doen is een stok in de kooi hangen waar zijn nageltjes van slijten. :)

Mars

Ook zou ik bij jonge parkietjes niet meteen gaan knippen. De nageltjes slijten nog wel (veel jonge parkietjes hebben scherpe nageltjes) en knippen bevordert alleen maar de groei van de nagels.

Probeer eens te kijken naar alternatieven: stokken van verschillende diktes (denk aan fruitboom, wilg, krulhazelaar, of gewoon wat kopen in de bouwmarkt), een peddy perch (weet even niet hoe je dit precies schrijft, maar het is een dikke stok van kalkachtig materiaal, die je in de winkel kunt kopen) enz..
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

lovesbudgies

Ik herken dit wel, Poekie had ook hele scherpe nageltjes. Hij is nu ongeveer 7 maanden en zijn nagels zijn al veel minder scherp,
maar ik zit nog regelmatig onder de krassen. Hij mag dus ook niet in mijn gezicht landen.  ;)
Een zitstok van kalk kan inderdaad helpen, of van cement. (Pedi Purch)

Hele lange nageltjes kunnen wel gevaarlijke situaties opleveren. Maar ik denk dat ze eerder scherp dan heel lang zijn, of niet?

pinootje

Aan beide pootjes heeft het langste 'teentje' een lange nagel en daarbij zijn die ook erg scherp.
De andere nagels blijven mijns inziens binnen proporties...
Hij heeft een tak uit de dierenwinkel in de kooi en eentje ook uit de winkel, dik, paars en een soort schuurpapier idee erop.
Misschien koop ik nog zon houten tak...