Even Voorstellen

Gestart door jvh, januari 05, 2010, 12:58:56

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

jvh

Hallo,

Wat fijn dat ik hier een hoop info kan vinden want sinds een paar uur heb ik een nieuwe bewoner in huis.
Toen ik vanmorgen een cliƫnt aan het begeleiden was zei zij gek te worden van het gegil en gekwetter van haar
grasparkiet (heeft ze een week of 3 :() en wilde ze hem vrijlaten op haar balkon. Tja, dat kon ik niet laten gebeuren natuurlijk en
dus vertrok ik met kooi en al. Dacht op kantoor wel een gegadigde te vinden maar iedereen hield zich erg stil.
Dus nu staat hij/zij in mijn woonkamer en is zeer vrolijk als ik voorbij loop en wat tegen hem klets. Hij kletst er vrolijk op los. (niks schuw of verlegen), bij het schoonmaken van de kooi (hard nodig) en het neerleggen van wat lekkers op de bodem kwam hij op mijn vinger zitten dus hij lijkt me ook best tam.
Oooh ooh, ik ga ik geen nieuw huisje zoeken :-*, maar hier een hoop info vandaan halen.
Ik heb helaas erg weinig info. Weet het geslacht niet, hoe oud het is en misschien kan iemand me aan de hand van de foto vertellen of het een mannetje of pop is? Een naam heb ik dus ook nog niet, vogeltie vind ik niet echt leuk zoals hij eerst heette.
Alvast hartelijk dank.
Gr, jvh

[verwijderd door de beheerder]

Sjaakie

Wat lief dat je je ontfermt over dit lieve parkietje. Heel veel succes en plezier met je nieuwe vriend.
Zo te zien is het een mannetje, maar misschien zeggen de experts iets anders.

Groetjes
Melinda

Sanne

Wat fijn dat je dit vogeltje een nieuwe kans wilt geven ;D
Het is duidelijk een mannetje, en hij is minimaal 4 maanden oud (de neusdop is al blauw gekleurd en dat gebeurt meestal met 'n 4 a 5 maanden).
Ik zie dat je vogeltje een ring omheeft. Als dit een vaste ring is kan je hierop het jaartal aflezen. Dit zijn de kleuren die voor de ringen zijn gebruikt de afgelopen jaren:
1999 GEEL/GOUD
2000 DONKERGROEN
2001 ROOD
2002 ZWART
2003 DONKERBLAUW
2004 GEEL/GOUD
2005 DONKERGROEN
2006 ROOD
2007 ZWART
2008 DONKERBLAUW
2009 VIOLET
2010 DONKERGROEN

Jouw vogel heeft een donkerblauwe ring dus die kan van 2008 zijn of van 2003 (het kan zijn dat die nog ouder is, maar dat verwacht ik niet. Ik denk eerlijk gezegt dat die van 2008 is).

Op de website www.parkietenfreak.nl kan je een heleboel informatie vinden over o.a. voeding, verzoring, huisvesting, tam maken, gedrag etc. Ook kan je via de zoekfunctie van dit forum een heleboel informatie vinden :)

Via de volgende link kom je bij een hele lijst met namen. Misschien zit daar een leuke naam tussen voor jouw vogel:
http://www.valkparkiet.com/nl/files/namen.htm

Hopelijk heb je hier wat aan ;)

Groetjes en veel plezier met je nieuwe huisgenoot,
Sanne


jvh

 ;D ooh bedankt!! Er staat inderdaad 2008!! Vrees dat dit manneke al meerdere eigenaren heeft gehad.
Ik heb hem omgedoopt tot Buck (van ice-age) aangezien hij de sneeuw in moest.
Hij zal vast niet meer leren praten denk ik maar kwetteren kan hij als de beste!
Volgens mij moet ik op zoek naar speeltjes, en ik zag hier al een paar leuke speelbomen dus die ga ik ook maken.
Heb het idee dat hij van huis tot huis is gegaan door zijn gekwetter (want hij doet het hard en veel) :o.
Heb ik weer, een parkiet met een aandachttekortstoornis :D
Bedankt voor de reakties!!

Moppers

Welkom op het forum. En van harte gefeliciteerd, je bent gegrepen door het parkietenvirus. De symptomen daarvan zijn hevige gevoelens van genegenheid en liefde voor een grasparkietje. ;)
Als je eenmaal besmet bent met dit virus, zal je nooit meer 'genezen'.

Een ring heeft naast een kleur (handig overzicht Sanne!) ook een nummer. Op dit nummer staat de afkorting van de vogelbond die de ring uitgeeft (meestal NB), het jaartalnummer, en een uniek nummer waarmee de vogel in bijvoorbeeld het systeem van een kweker geregistreerd kan worden.
Als er op de ring de NB03 staat, dan komt je parkietje uit 2003, als er NB08 staat, dan uit 2008.

Het is een mannetje.
Op de website staat ook nog een lijst met grappige namen: http://www.parkietenfreak.nl/r-namen.php