popje of mannetje?

Gestart door SjempieJ, januari 04, 2010, 11:57:47

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

SjempieJ

Ik heb geprobeerd goed te kijken of mijn parkiet een mannetje of popje is maar ik weet het maar niet zeker.  :o
Kunnen jullie me helpen?
ik zet wel even een plaatje neer.
Ik hoop dat je het een beetje kan zien.
ik had het gevoel dat het een popje is. ;)

[verwijderd door de beheerder]

Sanne


SjempieJ

Oke  ;D
Ik had al zo'n gevoel, ze doet ook wel dominant bij mijn andere parkiet  :D

ibi

Je kon het ook al duidelijk zien, de Neusdop is duidelijk bruin ;)
Een pop dus!  :)

Mars

Ik vind de dop er overigens niet heel mooi uitzien (dat wittige er op). Wat vinden andere experts?
Zie ik spoken?
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

lovesbudgies

Lijkt mij gewoon gewoon droog? Heeft mijn popje ook gekregen nu ze wat ouder is.

Regelmatig insmeren met Vaseline helpt goed.

Sanne

Ik ben dan wel geen expert, maar ik reageer toch even :P
Het kan inderdaad door de hormonen komen dat de neusdop wat 'grover' wordt, maar je zou het eens een paar dagen met vaseline kunnen insmeren (neusgaatjes vrijhouden) om te kijken of het minder wordt. Ik ben er namelijk niet helemaal zeker van dat het geen beginnende schurftmijt is ;)

Sanne

@ Mars: thanx :P

@SjempieJ: Ik heb net de foto nog even vergeleken met de neusdop van Simba (ook een popje met een behoorlijk onregelmatige neusdop), maar ik denk toch niet dat je je zorgen hoeft te maken ;). Hou het gewoon even een paar maanden in de gaten. Als het erg veranderd en je twijfelt nog dan zou je nog eens een foto kunnen posten

p.s. de foto is niet helemaal scherp en daardoor is het nu wat lastig te beoordelen ;)