Op De Hoogte Houden

Gestart door Dompey, september 05, 2005, 10:07:50

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dompey


Hoi,
ik zou jullie nog even op de hoogte houden van hoe het met mijn parkietje gaat. Hij was namelijk ziek en ik had 2 maanden geleden daarover advies gevraagd. Het gaat iets beter met hem, al zit hij nog steeds slecht in de veren. Dus misschien gaan we nog een keer naar de dierenarts om er naar te laten kijken.
Verder is hij wel tierig en vliegt hij ook wel, al moet hij wel een beetje wennen aan zijn nieuwe (en grotere) kooi.

Verder hebben mijn ouders nog een 2e parkietje gekocht, Donna. Het is een mooi parkietje die al vrij tam is na een weekje (zij wil in ieder geval al op je vinger zitten). Over een tijdje mogen ze samen in de grote nieuwe kooi, ben nieuwsgierig hoe dat zal gaan.

in ieder geval iedereen bedankt voor t advies dat ik toen gekregen heb.
Groetjes Inge

Sara

Hallo,

Wat leuk dat je de mensen op het forum op de hoogte houd. ;)
Ik hoop toch dat het vlug beter gaat met je eerste parkietje.
Veel beterschap!

Groetjes
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes

Falcon

oi, dompey

niet gelijk teleurgesteld zijn als het niet meteen lukt met die twee.
het kan ook pas na een paar dagen of weken dat het pas echt lukt.....
dan bedoel ik niet dat ze gaan vechten maar dat ze dan gewoon niet bij elkaar in de buurt willen misschien een beetje wegjagen.......

ik heb 2grasparkieten onder behoud bij een dierewinkel moet ik om de 2 dagen naar toe en daar lukte het pas ook met die 2 na een paar weken (3 weken)


daarna lukt het wel.
deze zijn niet tam maar in jou geval hoev je je daar geen zorgen over temaken :rolleyes:

Dompey

Citaat van: Dompey,Sep 11 2005, 06:50 PM
Nou t gaat verbazend goed tussen de 2 parkietejes. Ze zitten al samen in een kooi. Donna mag zelfs op picos schommeltje zitten (ze hebben er 2, maar eentje was eigenlijk al van pico)! Ze gaan er ook samen uit. Donna vliegt dan wel af en toe heel zachtjes nog tegen het raam aan, maar ach, dat leert ze wel af. Verder gaat het vliegen ook nog wat onhandig, maar dat zal ook wel snel verbeteren nu ze er elke dag uit is.
Als ik een 2e parkietje koop, dan hoop ik dat het ook zo makkelijk gaat.

Nog even een vraagje. Mijn ouders hebben dus nu 2 parkietjes, Donna en Pico en ik heb er zelf ook een (ik woon op kamers). Misschien een rare vraag, maar ik wil zelf ook graag een 2e parkietje. Merk dat hij na de vakanties (als hij samen met pico is geweest), veel stiller is en schetterbuien heeft. Heeft iemand ervaring met 3 en 4 parkietjes samen? Maakt het heel veel uit wat betreft drukte? En is het misschien handiger om 2 "stelletjes" te hebben, dan een stelletje (pico en donna) en eentje die alleen Pico als vriendje heeft... Zou dat problemen geven?
(ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel. Kan het niet zo heel goed uitleggen)

En nog een vraag. Ik heb een kamer van 12 m2 en een badkamer waar ze dan heen kunnen vliegen. Als ik een grotere speelboom maak, zouden ze dan ruimte genoeg hebben om zich te vermaken?


Robintje

#4
Hai Dompey,

wat betreft het gedrag van meerdere parkietjes bij elkaar kan ik je geen antwoord geven.

De grootte van je kamer kan ik wel wat van zeggen. Ik en mijn vriendin wonen samen met onze grasparkiet Robin op een een studentenkamer met een effectieve leefruimte van nog geen 16 vierkante meter. Voor Robin is dit al meer dan genoeg, hij kan nog goed rondvliegen en maakt graag iedere dag z'n rondjes door de kamer (alhoewel hij nu hokrust moet houden vanwege een auwig pootje).
Een speelboom heeft ie nog niet (niet echt ruimte voor in de kamer), en wat ie niet heeft, mist ie niet echt. Als we gaan verhuizen ga ik er wel een voor 'm maken.
Als je er ruimte voor hebt, zeker doen, volgens mij vinden parkietjes zo'n boom wel leuk!

Oh, en natuurlijk is een grotere kamer wel fijner (goed te merken als we bij mijn ouders zijn met een woonkamer van rond de dertig vierkante meter), maar geloof me, je parkietje zal er snel aan wennen en gewoon wat meer rondjes maken.

Greetings,

Martijn, Margriet & Robin

Dompey

Dank je, dan zal de ruimte voor 2 parkietjes ook geen probleem zijn.
Alleen jammer dat mijn huisgenootje het niet echt ziet zitten   :angry2: , ze is altijd nogal bang dat Dompey een keer haar raam uit vliegt  :blink: . 2 Parkieten is voor haar gevoel nog onveiliger (ze wil ook niks voor haar raam, vindt ze niet zo mooi).

mmm mijn ouders zien het niet zo zitten, mijn huisgenootje niet. Ben bang dat Dompey toch moet wachten op een neiuw vriendje/ vriendinnetje tot ik klaar ben met mijn studie en ik een eigen huis/ flatje kan betalen. Tot die tijd moet hij zich maar vermaken met die parkietjes van mijn ouders in de vakantie. Gelukkig ben ik veel thuis. Dat scheelt alweer.

Alleen jammer dat mijn ouders nu allemaal grappige verhalen vertellen over het nieuwe parkietje (en hoe pico ermee omgaat). Daardoor gaat het bij mij ook kriebelen. Maar ja nog even 2 jaartjes wachten.

Trouwens, ik heb nu al een speelboom. Hij is niet zo groot (hij past op de vensterbank), maar Dompey vind het geweldig. Ach ja, zodra deze uit elkaar valt (nog een keer verhuizen) en dan maken we weer een nieuwe.