Chuckie is weg! :(

Gestart door WeSsL, januari 04, 2010, 01:33:05

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

WeSsL

Mijn oom is een vogel kweker en had een nest met jonge parkieten.
Dus ik had alvast eentje laten wennen aan mij door soms langs te komen en aan mijn hand te laten wennen.

ik stond te popelen om mijn vogel te krijgen. ik had al een kooi gekregen van een vriend mooi groot en mooie speeltjes gekocht.
Eindelijk kon hij zelfstandig eten en nam ik hem mee naar huis.

Lekker rustig laten wennen. zelfs een nacht op mijn kamer laten mee slapen.

hij was lekker aan me gewent lekker rustig vogeltje. zonder moeite op me hand zitten en vloog nauwelijks weg als hij los was.

Op een dag deed hij in 1x gek zat hij in het voerbakje al het zaad eruit te gooien. dus had ik een badje aan de zeikant gehongen.

Kom ik op een middag thuis om iets op te halen. Was de kooi LEEG ! :(


ik kijken in de kooi nergens te bekennen. zag ik het badje op de grond liggen metallemaal water er naast. ik schrok me lam. dat gevoel was niet normaal zo wil ik me nooit weer voelen.

ik zoeken en zoeken. maar helaas nergens te vinden.

tot ik in de keuken ging zoeken en daar een hoopje veren tegen kwam.

Bleek het dus dateen van mijn poesen een het badje eraf had gemept en hem helemaal had op gegeten. ik kon het niet geloven.

ik ben een stoere jongen maar moest toen echt even een paar flinke tranen laten vallen.


R.I.P Chuckie

Toen ik het mijn oom had verteld. kreeg ik gelijk een nieuwe uit hetzelfde nest maarja niemand is zo als mijn chuckie.

deze vogel heed budgie maar is nog niet zo tam. ik moet hem ook nog laten wennen omdat ik er niet veel tijd in hebt gestopt.
hij is ook nog erg bang.

ik moest dit echt even kwijt.

rip chuckie zal je nooit vergeten



lovesbudgies

Wat ontzettend naar om mee te maken!  :(

Jammer genoeg gaan katten en vogels nooit samen, daar zijn op het forum al genoeg voorbeelden van voorbij gekomen.
Je zult nu ook extra maatregelen moeten nemen om herhaling te voorkomen, een paar tips:

-zet de kooi in een aparte kamer, eentje waar de kat niet komt.
-doe de deurklink van die kamer omhoog ipv horizontaal.
-plaats slotjes op de deurtjes van de kooi. (die zijn speciaal voor dit doel te koop)
-zorg dat kooi niet van de tafel (of waar de kooi dan ook op staat) geschoven kan worden, maak de kooi vast aan de muur of ondergrond.
-geen deurtjes openlaten / badjes laten hangen.
-en laat de vogel nooit los als de kat in dezelfde kamer is, en laat de vogel nooit alleen als hij los is.

Ook als je al deze maatregelen in acht neemt, blijft het een risico.

Ik wens je veel sterkte met het verlies, het is heel naar om een parkietje te verliezen, en al helemaal zo.
Ik hoop dat je wat troost uit Budgie kan halen, met veel liefde en geduld wordt hij vast net zo tam en net zo'n maatje als Chuckie,
en ik hoop dat je nog veel plezier van hem hebt.

Groetjes, Lisanne.

SjempieJ

Ah wat jammer  :(.
Het is niet leuk om je vriendje te verliezen.
Sterkte ermee!

hillie

Dat is zeker even schrikken zeg...
Verder sluit ik me bij lovesbudgies aan.
Veel sterkte met het verlies van Chuckie :(

WeSsL

Bedankt voor jullie troost.

ik ben al wat met Budgie bezig maar die blijft een beetje bang.

als ik zijn eten vervang vliegt die alle kanten op door de kooi.

ik zal vanmiddag even tros gierst halen om hem uiteindelijk te laten wennen aan mijn hand.