koffie zit horizontaal op stokje.

Gestart door Koffie, januari 03, 2010, 23:54:47

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Koffie

Hallo,

we hebben sinds lange tijd weer een grasparkietje in huis. Volgens de dierenwinkel 3 a 4 maanden oud. Afgelopen zaterdag aangeschaft en vandaag hebben we 'koffie' zien eten en wat rond bewegen wat we als een goed teken zien. Ook lekker wat gefloten (met dank aan filmpjes van youtube  ;D)
Met de hand in de kooi komen is geen probleem. Daar reageert koffie niet op, raakt niet in paniek.

Sinds vanavond (nadat hij gegeten heeft) zit hij horizontaal op zijn stokje en kijkt naar beneden. (eerder ingetrokken) Voer is standaard parkietenvoer - door de dierenwinkel aangewezen.

Omdat we hem nog maar net hebben zien wij nog geen reden tot paniek maar hebben op dit forum niet echt een antwoord gezien en enkel op paina's met ziektes is horizontaal ziten een teken van ziek zijn.

Persoonlijk denk ik dat' koffie' nog wat moet wennen (Vandaag ook op een betere/ beschuttere plek gezet) maar omdat hij ook ziek zou kunnen zijn wil ik graag het zekere voor het onzekere.

Graag advies wat te doen.

Dank (ook namens 'koffie')

Gert-Jan en Arite

Mars

Hallo Gert-Jan en Arite,

Jullie omschrijving is niet helemaal duidelijk, dus misschien is een foto handig.
Wat ik er van kan maken: er zijn wel parkietjes die in het begin wat meer voorover buigen om de wereld goed in de gaten te kunnen houden. Maar of dat in dit geval ook zo is, kan ik niet helemaal duidelijk krijgen, de woorden 'eerder ingetrokken' kan ik ook niet helemaal plaatsen.

Als je bang bent dat Koffie ziek is, moet je zijn ontlasting even goed in de gaten houden (mooi rond met een wit puntje). Ook kun je kijken of hij mooi strak in de veertjes zit (van afstand, als jullie langskomen ws wel).

Succes en maak anders evt. een foto.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..