Tweety en Croky hebben probleempjes hoe los ik dit op?

Gestart door parkietenfreak, december 31, 2009, 18:48:42

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

parkietenfreak

Hey allemaal

Ik heb zo het gevoel dat tweety zich niet fijn voelt bij croky.
Croky pikt haar heel vaak en Tweety pikt soms ook terug.Maar wat mijn probleem nu is is dat als ik Tweety en Croky tam aan het maken ben,dan wil Tweety uit mijn hand eten maar als Croky op mijn hand zit dan pikt hij Tweety weg ook als ik twee handen gebruik springt hij gewoon van de ene naar de andere hand.Ik heb nog een probleem Tweety durft al 3 maanden niet op mijn hand te zitten alleen uit te eten.Als ik verder van haar af ga probeert ze zich zo lang mogelijk uit te strekken of probeert ze allerlei manieren uit om uit mijn hand te eten zonder er op te zitten.Hoe los ik ook dit op?.

Alvast bedankt

ibi

Het is normaal bij parkieten dat ze af en toe elkaar pikken ;)

Tweety probeert van allerlei dingen, maar zorg ervoor dat het alleen lukt om uit je hadn te eten door op je hand te staan. Ze zal het vanzelf proberen ;)

Parkieten-Freak

Citaat van: Aya op december 31, 2009, 18:48:42
Hoe los ik ook dit op?.


Heel simpel. Gewoon de vogels niet aankijken als ze op je hand zitten.  :)
Ehm, heet ze nou Croky of Crocky? Je gebruikt beide namen door elkaar.  ::)


parkietenfreak

Hey

He wat raar.
Ik kijk ze met geen een oog aan.
Maar ik ben wel bang dat Als ik niet kijk ze iets onverwachts gaat doen.
Maar toch ik kijk Tweety niet aan en toch durft ze (nog) niet op mijn hand.

Groetjes aya

SjempieJ

Even een vraagje tussendoor ;D
Voelen parkietjes zich ook bedreigd of niet op hun gemak als je ze in de ogen kijkt?

lovesbudgies

Dat klopt, parkietjes zijn prooidieren en een strakke starende blik is typerend voor een roofdier die gefocust is op een prooi.

Dus recht aankijken is inderdaad niet prettig voor ze, dan voelen ze zich bedreigd of minder op hun gemak.