Elmo

Gestart door parkietengek12, december 31, 2009, 15:04:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

parkietengek12

hoii :),

miss kennen jullie me nog ik was de eigenaar van Tweety en Dollie. ik heb ondertussen hamsters gehad en ben daar op uitgekeken en mag weer een parkietje!! ;D Ben net bij een fokker gewesst een heb er een uitgekozen, het is de oudste van het nest en is al uitgevlogen en mg worden verkocht. hij/zij is groenn met een beetje geel en hij/zij heeft een heel ondeugend koppie  :P ik ga h'm morgen halen en ik noem hem/aar Elmo ^^. maar nu is de vraag moet een jong parkietje die al is uitgevlogen ook nog speciaal voer?? hij eet zelfstandig,maar m'n ouders willen het voor de zekerheid weten.

lovesbudgies

Hoi!

Welkom terug op het forum!
Als het parkietje zelfstandig zaadjes kan eten, dan mag je hem thuis hetzelfde voer geven als je een volwassen parkietje zou geven.
Dus een zaadmengsel (bijvoorbeeld Xtravital) of pellets.
Veel plezier met Elmo en een fijne jaarwisseling!

Groetjes, Lisanne

parkietengek12

heb veel geduld moeten hebben maar Elmo heb ik hoor  ;D
hij is zooooo lief :-*  echt hij was eerst heel bang natuurlijk maar begint nu een beetje te wennen, hij springt net op z'n schommeltje!!!!
echt vet leuk :-X ik ben zoo blij en laat jullie ook even genieten van mijn manneke/vrouweke:



[verwijderd door de beheerder]

Wouter

Volgens mij is het een mooi manneke ;)
Veel plezier met je nieuwe aanwinst ;)

parkietengek12

vandaag naar school geweest en heb de radio voor elmo lekker aan gelaten. Gisteravond heeft elmo voor het eerst even een fluitje gefloten. m'n vader zei dat hij vandaag weer heeft gefloten ;D maar zal ik al met m'n hand in de kooi kunnen? hij schrikt niet als ik langsloop of als ik naar de kooi toeloop. niet te ver gaan gewoon kijken als ik m'n hand in de kooi leg?

Wouter

Laat hem eerst nou maar een beetje wennen aan de omgeving. Zo'n 48 uur zal wel ongeveer voldoende zijn. En daarna kun je hem rustig laten wennen aan jou. ;)

parkietengek12

#6
oke, ik ben gewoon zo blij met m'n parkietje. hij kent me wel al een beetje, hij reageert op m'n stem  echt zo leuk! ik heb net de hele tijd tegen hem zitten praten en ben met m'n hoofd gebukt naar de onderste stok waar z'n eten en drinken staat en hij volgde m'n hoofd   ( hij is nooit verder gekomen dan z'n vertrouwde stok) hij zit nu lekker te eten
ohja nog even één dingetje hij is geringt maar dat is een blauw ringetje en ik vond bij de zoekresultaten dat blauw 2008 betekent, en het lijkt wel dat hij een beetje een wit randje om z'n ogen heeft. ben ik dan niet opgelicht? dat hij ouder is dan 8 weken (hij heeft wel streepjes op z'n voorhoofdje, dat begint nu wel de minderen omdat hij de jeugdrui in gaat).


lovesbudgies

Wat voor ringetje is het precies?

Er bestaan vaste voetringen, die zijn naadloos gesloten en van kunststof, aluminium of RVS.
En er zijn ringen die je af kan doen, de zogenaamde knijp- en kleurringen, die een lipje of opening hebben.

parkietengek12

hij lijkt ene beetje op dat kleine zilvere ringetje rechts (dus niet die grote :P)

[verwijderd door de beheerder]

lovesbudgies

#9
(hihi, lol, ring van een kilo :P)

Als er net als bij dat kleine zilveren ringetje lipjes aanzitten, dan zegt de kleur niets... dit is namelijk een knijpring, en kan je in alle kleuren kopen.

http://www.agrotuinendier.nl/webshop/vogels/broedbenodigdheden/knijpringen-metaal

parkietengek12

xD, ja hij heeft van die lipjes dan weet ik dat ik dacht al dat kan je toch niet maken, een parkietje zeggen dat hij 6a7 weken is en dat een ringetje van 2008  :P dankje!!


parkietengek12

weet iemand eigelijk wat je nog meer kunt doen inplaats van trosgierst geven? een stukje fruit ofso?
(tam maken gaat heel goed hij zit al op m'n vinger  ;D )

-Chabby-

#12
ja, fruit kan en waarschijnlijk als je de zoekfunctie gebruikt vindt je veel opties.
Bijv yoghurt fruit natuurlijk, maar ook kruid en groente

*Knip* Vrijwel alle kamerplanten zijn giftig voor grasparkieten. Zolang je niet zeker weet dat de plant onschadelijk is, niet geven! Gr. Lisanne

lovesbudgies

Je mag fruit geven, groenten, kruiden etc.
Kijk eens hier: http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=16458.0 en hier http://www.parkietenfreak.nl/a-voeding.php

Verder geen avocado en rabarber en sla alleen biologisch (dus onbespoten) geven.

Petr@

Ik geef mijn  6 parkieten  nooit biologische sla, heb ik nog nooit gedaan. Ik spoel alles heel goed af onder de kraan. Dit doe al bijna 3 jaar.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

lovesbudgies

Ja, er zijn meer mensen die nooit onbespoten sla geven en waarbij het altijd goed is gegaan.

Daar tegenover ken ik een aantal kwekers die parkietjes eraan hebben verloren, meerdere vogels tegelijk.
Ook in vogelboeken kom ik het advies regelmatig tegen, dus blijkbaar is het meer mensen overkomen.

Het is dus een risico, iedereen moet zelf weten of hij of zij bereid is dat risico te nemen, maar als ik iemand antwoord geef, schrijf ik voor
de zekerheid dat ze onbespoten sla moeten geven.

parkietengek12

oke, als ik groente zal geven dan wordt het onbespoten  ;)
ik denk dat ik zo een stukje appel ga eten, en als hij interesse geeft dan laat ik hem een stukje appel van dichtbij zien en als hij wil mag hij een hapje nemen. even iets anders: als ik binnen kom en elmo zeg dan licht hij z'n vleugeltjes een beetje op, ik had gelezen dat dat beteent dat hij zich goed voelt. is dat ook zo? het lijkt wel een soort begroeting :P

lovesbudgies

Ik denk het wel Joël, hij maakt zich vast klaar om lekker met jou te gaan spelen!  ;)