3 is a crowd

Gestart door Mariss, december 30, 2009, 11:08:17

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mariss

Tijde niks gepost, maar hier komt ie dan. Ik heb sinds kort dus 2 parkieten erbij als maatje voor Noah ( er komt een 4e binnenkort aan)
Storm en Bambi heten de nieuwe dus, het zijn mannetje en vrouwtje, maar Noah is ook een vrouwtje. Ik heb nu dus 2 vrouwtjes en een mannetje. Er komt nog een mannetje bij, binnekort.
Voorlopig zit Bambi in een eigen kooi, totdat ik antwoord op deze vraag weet;
Noah die is ouder dan de andere 2. Noah die is tussen de 3 en 4 jaar, maar gedraagt zich niet zo.
Storm is 7 weken en Bambi 6
Storm en Noah die zitten dus nu bij elkaar. Snavelen, kroelen en het 'echte' stuk doen ze zeg maar haha.
Sinds gisteren is Bambi erbij gekomen, een mooi handtam vrouwtje, ik wou ze wel al kennis laten maken, dus hup op de kooi van Bambi gezet, en Bambi eruit gehaalt.
Ik keek even niet, en Storm en Bambi zaten te kroelen en te snavelen. (sneller als bij Noah gegaan)
Noah was jaloers en pikte Bambi.
Dus nu mijn vraag; is het nu zo dat jongere elkaar aantrekken?
En zal ik nu een wat ouder mannetje bij Noah doen?
Sorry voor mijn vraag maar dit had ik niet verwacht

Trouwens ik heb niet eerst voor een ouder mannentje als vriendje voor Noah gedaan, omdat je dan tuurlijk niks vind. En ze had een maatje hard nodig, want ze zat in de paarhouding bij mij, en ze gaf voer naar me op.

Berichtjes samengevoegd.
Gr.Sonja.

hillie

Ik zal even wachten met bij elkaar zetten omdat je 2 popjes heb en 1 mannetje en dat gaat meestal niet samen.
Want dan gaan ze vechten om het mannetje.
En blijkbaar is dat al aan de gang dus ik zou wachten tot je de vierde heb en dan bij elkaar zetten tegelijk.

taar95

kunnen 2 mannetjes en 1 vrouwtje wel samen, of gaan ze dan ook vechten maar nu om  het vrouwetje?

Mars

2 popjes en 1 man is echt niet aan te raden. Het kan een tijdje goed gaan, maar zodra de hormonen op gaan spelen, kan het erg fout gaan (met gewonde en misschien wel dode parkietjes aan toe).

2 mannen en 1 pop gaat meestal goed, alleen toevallig bij mij dan niet. Mijn man die een koppel vormde met mijn op, jaagde mijn andere ventje de hele voliere door als hij even behoefte had aan wat privacy ;)
Voor de rest ging het prima en zijn ze dikke maatjes.


MAAR: 3 parkietjes is gewoon niet ideaal. Er is er altijd eentje alleen, buitengesloten. Niet doen dus.. Houd het bij 2 of 4.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..