help weekend da of niet?

Gestart door valenta, december 27, 2009, 18:46:19

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

valenta

Hoi leden,

Ik weet eigenlijk niet zo goed waar ik moet beginnen maar Charlie niest en braakt weer. Ik zal het zo duidelijk mogelijk uit proberen te leggen.

Het begint volgens mij met niezen het is niet een normale nies van een parkiet maar het lijkt wel of hij piept en niest dus kan hij het benauwd hebben? Dit doet hij zo`n 4 a 5 keer. Vervolgens doet hij dit weer 4 a 5 keer, (het lijkt wel op het geluid als mensen een astma aanval hebben ofzo) en daarna braakt hij twee hele kleine zaadjes op zonder slijm. De laatste drie dagen heeft hij er meer last van dan normaal. Wat moet ik nu doen? Weet iemand wat het is? De da vertelde mij dat het zou kunnen dat hij zijn mannelijkheid op braakt. Maar door het gepiep wat voor het braken komt maak ik me wel zorgen. Komt dit vaker voor bij jongere vogeltjes? Dat hij het nog moet leren ofzo? In de eerste instantie dacht ik dat het door het schelpenzand zou komen maar dit heb ik nu al zo`n drie weken vervangen door houtsnippers.

Hij eet goed, drinkt goed is aktief, ontlasting is goed..

Dinsdag kan ik bij de da terecht, kan dit zo lang wachten.

Alvast bedankt. (ps zoekfunctie leverde niks op)

lovesbudgies

Zolang Charlie goed eet en normaal ademt hoef je vanavond niet naar de da.
(Tenzij hij ineens heel hard achteruit gaat en bol gaat zitten of op de bodem van de kooi gaat zitten.)
Maandag of eventueel dinsdag lijkt mij snel genoeg.

Een benauwde parkiet ademt veel sneller dan een gezonde parkiet, de staart beweegt heel erg mee en je hoort gepiep bij elke ademhaling.
Merk je een van deze symptomen bij hem?

Het lijkt mij wel verstandig naar een goede vogelarts te gaan, in plaats van een gewone dierenarts.
Bijvoorbeeld eentje die op de site zelf staat.

CiteerDe da vertelde mij dat het zou kunnen dat hij zijn mannelijkheid op braakt.

Wat bedoelde hij daar precies mee?

valenta

Hey,

Nee geen van die symptomen merk ik bij hem. Dan was het mij wel opgevallen mijn vorige parkietje had dit heel erg.

Ja Lovebudgies ik ga naar Duinoord in Den Haag. Daar is helaas mijn vorige parkietje ingeslapen.

Nou dat hij een spiegeltje of iets zo leuk en lief vind dat hij het wil voeden.

Dinsdag kan ik terecht heb namelijk al gebeld ;)

lovesbudgies

Veel succes dinsdag, laat je ons even weten wat Floor zegt?

Kunnen we weer wat van leren.  ;)

valenta

Uiteraard laat ik even weten wat Floor zegt :) Ik hoop dat het niks ergs is..

valenta

Hmmz ik heb vanochtend Charlie bij de dierenkliniek gebracht en alle testen gelijk laten uitvoeren. Geen Mega maar wel een schimmelinfectie in zijn kropje. Hiervoor heb ik een medicijn gekregen van vijf dagen. Alles komt gelukkig goed.

valenta

Leden,

Vandaag is de laatste dag dat Charlie zijn medicijn moest krijgen. Eigenlijk weet ik niet zo goed wat ik ermee aan moet. Het niezen en braken is eigenlijk nog hetzelfde als voor zijn medicijn.

Is het normaal dat een parkiet niest of zijn ademhaling verandert als hij moet braken?? Heeft iemand ervaring met een schimmelinfectie in de krop..  :( Ik vind het echt heel zielig als hij weer zon aanval krijgt.

lovesbudgies

Het is sowieso niet normaal dat een parkietje braakt, en daarbij niezen heb ik eerlijk gezegd nog nooit gezien.

Heeft ze een kropuitstrijkje gedaan?

Wat ik wel weet is dat er verschillende medicijnen tegen schimmels zijn, en soms werkt het een niet en het ander wel,
dus je krijgt nu waarschijnlijk iets anders wat wel kan helpen. Geef de moed nog niet op!

valenta

Nee dat weet ik. Ik sta er ook van te kijken...

Ze heeft een kropuitstrijkje gemaakt, waaruit is gebleken dat Charlie een schimmelinfectie heeft. Ik heb hiervoor nystatine gekregen daarna premparan (ofzo) en nu heb ik Flygel. Ik moet morgen contact opnemen met de da om te kijken of ik nog door moet gaan met de premparan..

:(

Mars

#9
Schimmels (en dus ook Mega) kunnen erg hardnekkig zijn, een lange behandeling kan dus gewenst zijn. Ook kan het natuurlijk zijn dat je parkietje ergens niet goed op reageert.
In principe zou het braken wel minder moeten worden als het middel aanslaat. Dus mogelijk een ander middel?
Maar je DA kan misschien met een kropuitstrijkje wel zien of er vooruitgang geboekt wordt.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

valenta

Hallo,

Bedankt voor de reactie. Ik moest inderdaad nog even een weekje doorgaan met de behandeling. Het is me opgemerkt dat de klachten minder zijn.
Maar we houden het in de gaten..

Bedankt