Taco is erg druk, en wil liever niet op je vinger zitten

Gestart door -Chabby-, december 27, 2009, 12:46:47

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

-Chabby-

Hallo
Mijn Parkietje Taco is al tijden erg druk. Hiermee bedoel ik dat hij in ze kooi zit te fluiten en piepen van sochtends vroeg tot savonds laat, dus laat ik hem dan overdag vrij. dat vind hij leuk en hij fladdert de hele tijd. In de kooi wil hij wel op mijn hand gaan zitten, want hij weet dat ie er dan meestal uit mag. Maar als hij er dan eenmaal uit is duurt het erg lang voordat hij op mijn hand wil zitten en als hij dan zit en ik wil hem terug zetten dan is hij al weer weg. Het is wel prettig dat hij zelf in zijn kooi gaat zitten als hij erin wil, maar als ik het deurtje dicht wil doen dan is hij al weer weg. Ook vindt hij trosgierst erg lekker, maar bij mij komen voor een stukje nee homaar. Ook heb ik moeite met het voeren van groente en fruit, ik hang voortdurend appel enzo in zijn kooi. Maar ik merk dat hij er niet echt van eet, ook door de zaadjes doen werkt niet.
Heeft iemand tips voor:
Het iets rustiger krijgen van Taco(misschien is niet erg nodig)
Het voeren van groente en fruit(ik zal zelf proberen iets diverser voedsel te geven)
Het tammer maken buiten de kooi(ik raak redelijk gefrustreerd, ik ben soms zelfs een kwartier bezig om hem in zijn kooi te krijgen. Ik weet dat ik gedud moet hebben maar ik heb hem al sinds september)

hillie

Probeer het met wat lekkers buiten de kooi bijv trosgierst dat je dat bij je houd of favorieten speeltje van Taco.
Misschien komt die dan wel naar je toe.
Gaat die niet vanzelf in de kooi want hij zal wel een keer honger krijgen en dan ze kooi op zoeken.
En ja om hem rustiger te krijgen weet ik niet iets ik denk zelf dat je daar niks aan kan doen.
Het ene parkietje is eenmaal rustiger dan de andere.
Dat ligt aan ze karakter.

-Chabby-

Heel erg bedankt voor de snelle reactie. Heb net wat fruit in zijn kooi gehangen en ik zal kijken of het gaat lukken om hem wat fruit te laten eten.
Hij gaat wel uit zichzelf in de kooi hoor. Maar hij wil gewoon alle vrijheid dus als ik het deurtje dicht wil doen dan vliegt ie weg.

-Chabby-

Taco is sinds afgelopen vrijdag steeds schuwer geworden. Vandaag al 3 keer gebeten door hem vervolgens wel genegeerd,
maar ik weet echt niet hoe het komt. Ik vind het heel vervelend, want het tam maken ging net beter ondanks dat ik hem kreeg toen ie al wat ouder was.
Weet iemand hoe dit komt?
Er is niets ergs gebeurd, en Taco kreeg ik half september en toen was al duidelijk dat het een man was, dus ik neem aan dat hij nu ca. 1/2 jaar is.
Alvast bedankt
Erik

Wouter

Taco is op deze leeftijd in de puberteit. Dit gaat vanzelf weer over. Je kan er veel over vinden met de zoekfunctie.

-Chabby-

#5
Erg bedankt, ik had al zoiets gelezen. En gek genoeg is dit topic samengekomen met oud topic van mij.

Dat is niet gek genoeg samengekomen ;) Ik heb namelijk deze twee topics samengevoegd omdat ik vind dat het door jou nieuw gestarte topic prima aansloot op jouw al bestaande topic. Gr. Ingrid