Wat eten en drinken parkietjes?

Gestart door parkietenfreak, december 24, 2009, 21:31:51

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

parkietenfreak

hey allemaal ik heb gelezen op het topic dat je je parkietjes ook roosvicee mag geven

mijn vogeltjes uiteraard eten nooi groenvoer of drinken nooit iets anders(dan water of zaden) weet iemand hoe ik ze het wel kan laten proeven en wat voor eten en drinken je allemaal aan je parkietjes kan aanbieden

Alvast bedankt groetjes Aya

Ingrid

Deze vraag is al vele malen gesteld en even zo vaak beantwoord ;) Gebruik eens de zoekfunctie: http://forum.parkietenweb.nl/index.php?action=search;advanced;search=

Lees ook de website eens door en met name hier staat veel info over eten en drinken: http://parkietenfreak.nl/a-voeding.php

Heb je nadat je zelf actief naar informatie hebt gezocht nog vragen, stel ze dan gerust.

Manji

Hallo allemaal.

Ik ben hier nieuw.
Ik heb sinds vorige week zaterdag een grasparkietje.
Ze eet goed,maar moet nog niks van haar gierststok of snoepstokje weten.
Maar wat ik raar vind is,dat ze nog geen water heeft gedronken.
Is dat erg?
Ze is al wel aan mijn hand in de kooi gewend,maar gaat er nog niet op zitten.
Maar geduld is een schone zaak hé.  :)

Fijne 2de Kerstavond allemaal.

robby

een grasparkiet kan geen dag zonder water dus zeker geen week .
je zult zien dat hij wel drinkt enkel zie je dit niet veel als hij drinkt.
je moet  de snoepjes en trosgierst blijven aanbieden ze kent dit nog niet
eenmaal ze het goed kent zal ze het graag eten.
 

Manji

Robby,bedankt voor je antwoord.
Ik begon me al zorgen te maken,maar dan zal ze al wel gedronken hebben toen ik het niet zag.
De snoepjes en trosgierst blijf ik elke dag een paar maal aan bieden hoor.

fullmetalgirl

Citaat van: robby op december 26, 2009, 19:29:50
een grasparkiet kan geen dag zonder water dus zeker geen week .
je zult zien dat hij wel drinkt enkel zie je dit niet veel als hij drinkt.
je moet  de snoepjes en trosgierst blijven aanbieden ze kent dit nog niet
eenmaal ze het goed kent zal ze het graag eten.
 

even corigeren: parkieten kunnen (bijna)een week zonder water. natuurlijk moet je elke dag vers water aanbieden. Maar niet eten is erger dan niet drinken.

Vogels drinken vaak graag wanneer niemand kijkt..

in iedergeval geen zorgen, je parkietje vind het water wel :) nog nooit meegemaakt dat parkiet stierf aan uitdroging terwijl hij water in zijn kooi heeft

Ingrid

Citaat van: robby op december 26, 2009, 19:29:50
een grasparkiet kan geen dag zonder water dus zeker geen week .

Een parkiet kan geen 24u zonder eten ;) Voor drinken gaat dat niet op, daar kunnen ze wel even zonder, omdat ze dat ook wel via de voeding (fruit ed) binnen krijgen.

@Manji: Ze zullen heus wel gedronken hebben, inderdaad wanneer jij het niet zag.
Met snoepstokjes moet je oppassen, beter geef je die helemaal niet. Die zijn namelijk erg ongezond vanwege de vele suikers die erin zitten. Wil je ze toch een snoepstok geven, hang die dan 1x per maand een uurtje in de kooi en dan weer weghalen. Trosgierst is een lekkere traktatie, maar door het hoge vetgehalte een dikmakertje. Wij geven dan ook als advies om niet meer dan een halve stengel per parkiet per week te geven.

Manji

#7
Hallo Ingrid en Fullmetalgirl.
Bedankt voor jullie berichtjes.

Ik sta ervan versteld dat jullie zo lekker snel reageren.
Oké dan haal ik die snoepstok uit haar kooi.
En dat water vindt ze dus ook wel.