vraagje voor de feest dagen

Gestart door matthieu, december 19, 2009, 20:15:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

matthieu

dag mensen had een vraagje

ik ben nu van plan om met tweede kerst dag tegaan Gourmetten

nu is mijn vraag die dampen van het eten en de rook die daar bij komt kijken is dat niet schadelijk voor mijn parkiet

graag hoor ik jullie mening heb er al aan zitten tedenken om hem die dag naar de slaap kamer te verhuizen

groeten matthieu

Parkieten-Freak

#1
Hallo Matthieu,
Teflon kan bij oververhitting inderdaad schadelijk zijn voor je vogels (ook voor mensen trouwens).
Uitgebreide informatie over Teflon vind je op de website:
http://www.parkietenfreak.nl/a-teflon.php




fullmetalgirl

verhuis hem maar dagje naar slaapkamer,

Het is kleine moeite..

rook alleen al is niet zo goed voor de longen,
en teflon kan giftig zijn :)

Sjaakie

Bij mij gaat hij ook naar de slaapkamer tot en met de volgende ochtend ('s nachts wordt de huiskamer goed geventileerd met kleine openstaande ramen). 's Morgens kachel aan en als de temperatuur goed is komt hij weer naar beneden. Afgelopen jaar meerdere keren gegourmet en perfect gegaan. Sjaakie vliegt nog vrolijk rond!

Fijne dagen!

Groeten
Melinda

matthieu

dag allen

als eerste wil  ik jullie even bedanken voor de snelle reacties

mijn parkietje gaat tweede kerst dag lekker naar boven

wil nog lang van hem kunnen genieten

heb hem een keer ziek gehad met een krop ontsteking en dat wil je niet nog is mee maken

ps : hier bij wens ik jullie allen een fijne kerst en een gezond 2010

groeten matthieu

matthieu

dag mensen wou even melden

dat we heerlijk hebben gegeten tweede kerst dag

en mijn parkiet heeft de dag op de slaap kamer door gebracht had de laptop boven gezet met radio nl er op

hij is gek op muziek en heb wat tros gierst in de kooi gedaan

de nacht heeft ie ook nog bij ons door gebracht en smorgens toen ik wakker werd was hij aan het eten

kon wel merken dat ie een beetje van slag was hij is normaal erg druk maar deze keer was ie erg rustig

heb lekker de kagel aan gezet toen ik beneden kwam en toen de kamer lekker op tempratuur was heb ik hem opgehaald

en hij heeft nu al weer mooi praatjes en fluit weer als een gek hahahaha


ps : hij laat veel veertjes los dus denk dat ie een beetje in de rui zit maar daar komt ie ook wel door heen

kortom een goed idee als je gaat Gourmetten je vogel tijdelijk die avond en nacht een andere plek tegeven en op de avondt na het Gourmetten de woon kamer goed te ventileren en de volgende dag je vogel weer terug tehalen als de kamer goed op temprateur is


groeten matthieu

Parkieten-Freak

Citeerkortom een goed idee als je gaat Gourmetten je vogel tijdelijk die avond en nacht een andere plek tegeven en op de avond na het Gourmetten de woon kamer goed te ventileren

Ik ben erg blij dat het bij jou allemaal goed gegaan is maar het kan evengoed heel erg fout gaan.
Oververhit Teflon veroorzaakt gassen die zeer, zeer giftig zijn. Het is qua giftigheid te vergelijken met strijdgassen die in oorlogen gebruikt worden. Deze gassen verspreiden zich door het hele huis.
Er zijn genoeg voorbeelden te vinden van gevallen waar het heel erg mis ging. De vogels lijden ook nog eens enorm voordat ze dood gaan.

Doe dit dus niet.
Het best is om je vogeltje 24 uur bij een kennis en of bij de buren onder te brengen zodat hij of zij niet in contact komt met giftige dampen. Ik raad dan ook niemand aan om matthieu's voorbeeld op te volgen!!!


matthieu

oke niet aan teraden

ik dacht dat ik het goed had gedaan zo te lezen in mijn topic


Parkieten-Freak

#8
Dit zijn de risico's:

http://www.ewg.org/node/22752
http://www.ewg.org/node/8303

En nog wat tips, misschien handig voor de toekomst:

http://www.ewg.org/node/8309


matthieu

oke nog bedankt voor de verdere tips

ben blij dat het wel goed is gegaan

en de volgende keer gaat ie tog voor de zekerheid naar mijn vader dan

dus bij deze het kan goed gaan met je vogel maar het kan ondanks hij tog in een andere ruimte zit nog verkeert gaan

dus het is beter om je vogel tog ergens anders onder tebrengen

groeten matthieu