Koud

Gestart door tuurtje96, december 16, 2009, 15:35:05

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

tuurtje96

Hoi allemaal,

Vanochtend zag ik Ka (een parkiet van mij) dood op de grond liggen, het komt waarschijnlijk door de kou denk ik. Maar ik heb drie vogeltjes die nog niet zolang zijn uitgevlogen, en die zaten net ook helemaal bol v/d kou, dus ik heb ze in tt kooitjes in de schuur gezet, maar in de schuur is het ook best koud, heeft iemand tips om de schuur wat op te warmen?

Ik heb net 1 van de drie parkietjes binnen gezet (in de huiskamer) daar is het lekker warm voor de vogel, ik heb bewust die ene uitgekozen omdat die zat te trillen van de kou

Berichtjes samengevoegd.
Gr.Sonja.



Joyce

Hoi Sonja,

Ik weet niet of het mogelijk is om alle parkietjes in de woonkamer te zetten? De kou zal namelijk nog een tijdje aanhouden. Wanneer dit niet kan (en als je electriciteit in de schuur hebt), zou je er misschien zo'n electrisch en verrijdbaar radiator- kacheltje in kunnen zetten ojm voor wat warmte te zorgen . . .

Groetjes, Joyce.

Sanne

Houd er rekening mee tuurtje dat je de vogel(s) die je binnen in de huiskamer zet niet meer naar buiten kan doen voordat voorjaar/zomer is (ik weet niet precies wanneer het kan, maar wanneer je de vogel(s) nu aan de huiskamertemperatuur laat wennen kan je ze over 'n paar weken of 'n maand niet meer naar buiten doen!)

tuurtje96

Ik weet het ja, er zat al een parkiet binnen die een tijdje geleden een legnood had. Die blijft sowieso de hele winter tot het voorjaar/zomer binnen zitten. Ik heb het babytje er gewoon bij gezet.
Bedankt voor jullie reacties

lovesbudgies

Als ik jou was zou ik de rest ook binnen zetten, het wordt morgen nog kouder dan vandaag.
Eventueel kan je ook een warmtelamp ophangen in de schuur, maar echt comfortabel is het
niet voor de jonkies in zo'n koude schuur.

(en de vogeltjes kunnen weer naar buiten als de buitentemperatuur ongeveer hetzelfde is als de binnentemperatuur, meestal
rond de 20 graden dus.)