Extra vital verandert

Gestart door hillie, december 11, 2009, 16:06:01

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

hillie

Gisteren kocht ik een nieuw pak extra vital het zat in een nieuwe verpakking.
Maar toen ik de parkietjes nieuw voer gaf leek het wel of er ook nieuwe zaden of zo in zaten.
En ook of het veel grover is dan anders.
Is dit zo of is dat mijn kijk op het voer van de parkietjes?
Is het meer mensen opgevallen?

Wouter

Hier hebben ze alleen voor grote papegaaien nu de verpakking verandert.. De rest nog niet.. Volgt nog wel denk ik. Ik gebruik alleen Xtravital voor mijn aga. Zal eens kijken of die verandert.. ;)

lovesbudgies

De verpakking is inderdaad sinds September veranderd.

Maar nergens op de site van Beaphar staat een verandering vermeld van het voer zelf, niet bij nieuws, niet
bij de productinformatie en ook niet in de nieuwsbrief.

Het voer hoort dus hetzelfde te zijn.
Hopelijk kan je het even vergelijken met iemand anders hier die ook xtravital gebruikt.

Deniese

Ik herken wel wat je zegt hillie!
Ik heb vorige week ook zo'n nieuw pak gekocht. In eerst instantie vond ik dat het er wel het zelfde uitzag, maar dat er wel meer van die langwerpige zaden in zaten. Maar volgends mij stond ook op de verpakking ( ik kan het me niet helemaal meer herinneren) dat er meer dan 20 verschillende zaden ofzo in zitten?? dus misschien hebben ze wel van die bepaalde zaden er meer ingedaan?
Mijn Speedy eet er gelukkig goed van. :)




Wouter

Volgens mij stond dat op de vorige Xtravitalverpakking ook al ;) Het kan best hoor, dat de samenstelling verandert is ;)

Parkieten-Freak

Op de verpakking van XtraVital staat wel dat de samenstelling van de zaden kan wisselen. Men oogst in bepaalde periodes verschillende zaden.
Ik heb nog het oude pak, dus ik weet niet of er verder niets veranderd is.


Ingrid

Ik heb de nieuwe verpakkingen al even in gebruik en er is niets veranderd in de samenstelling ;) Misschien heb je per ongeluk een pak voor grotere parkieten gekocht?

Helena

Ik gebruik het al jaren en de samenstelling kan inderdaad soms een heel klein beetje wisselen, maar niet echt grote veranderingen en ik gebruik ze door elkaar, die voor grasjes als wel ook die voor aga's en valkjes, maar omdat ik meer dan 30 vogels heb, meng ik de grote doos X-Vital met 2 kilo grasparkietenzaad en 2 kilo onkruidzaad, zodat er een nog grotere variatie aan zaadsoorten ontstaat.

hillie

Citaat van: Ingrid op december 11, 2009, 23:08:23
Misschien heb je per ongeluk een pak voor grotere parkieten gekocht?

Nee ik heb wel de goede extra vital gekocht al twijfelde ik wel door de nieuwe verpakking want ik heb het nog wel aan de verkoper gevraagd of het de goede is.

Dan heb ik het verkeerd gezien.