hoe lang duurt het?

Gestart door bloem, april 07, 2005, 10:07:36

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

bloem

hallo allemaal,

ik heb sins een week een parkiet en volg het forum al een tijdje. ik had verwacht dat mijn parkietje na 4 a 5 dagen wel rustiger zou worden en wat zou gaan babbelen, maar dat doet hij nog niet echt.

hij is nu net 2 weken uit het blok en had hem toen hij er anderhalve week uit was, sins de 2de dag maakt hij af en toe al een geluidje maar echt vrolijk is hij niet.. hij zat in een heel klein kooitje waar ik hem vandaan heb en zit nu in een mooie parkieten kooi.

hij blijft maar op 1 plekje zitten en alleen als ik muziek opzet lijkt hij wat blij te zijn en gaat beetje klimmen en babbelen, maar dan maar 1 geluidje per 15 min ofzo.

als ik mijn hand in de kooi doe dan blijft hij rustig zitten maar als ik hem rustig naar hem toe beweeg klimt hij weg. hij heeft 2 keer uit mijn hand gegeten maar nu doet hij dat ook niet meer.

hoe kan ikhet vertrouwen winnen? ik wil niet telkens met mijn hand de kooi in gaan maar hem buiten de kooi intresse te laten krijgen in mij.

hoe doe ik dit en hoelang kan het duren voordat mijn parkietje (zonnetje genaamd) tammer wordt?

bedankt bloem

Sonja

Hoi Bloem,

Je hebt je parkietje nog heel kort, ik denk dat je nog wat geduld met hem/haar moet hebben.
Dan komt het vanzelf allemaal goed, hoe meer je je met hem bezig kunt houden, hoe beter!
Des te eerder zal hij aan je wennen.
Het is juist prima, om je parkiet eerst IN de kooi aan je hand te laten wennen, en daarna pas daarbuiten.
Probeer hem/haar eens op je hand te lokken met iets lekkers, bijv. trosgierst. Daar zijn (bijna) alle parkietjes gek op :wink:

Veel succes met het tam maken!
Dat gaat vast wel helemaal goed komen!  :)

Groetjes, Sonja.

(en Joepie en Pucky)

Safrena

Hey Bloem

Welkom op het forum

Wanneer je parkietje tam wordt hang helemaal van je parkietje af en zijn/haar karaktertje.
Het ene parkietje is sneller tam dan het andere.

Het tam maken van je vriendje begint echter wel in de kooi. Pas als je parkietje handtam is laat je je parkietjes uit de kooi.

Met heel veel liefde, geduld en tijd krijg je je parkietje tam en zal je parkietje je vertrouwen.

Op onderstaande link kun je lezen hoe je je parkietje het beste tam maakt

http://www.parkietenfreak.nl/a-tam.php

veel succes

vele groetjes

bloem

ik haal hem zeker nog niet uit de kooi, hij vind het wel leuk als ik muziek luister, dan gaat hij mee praten.

2 a 3 maal per dag hou ik mijn hand eens in de kooi. eerst at hij wel trosgierst uit mijn hand maar nu niet meer, hij komt niet eens in de buurt van mijn hand want hij ontwijkt hem door te klimmen, natuurlijk houd ik me zo stil mogelijk en praat tegen hem.

ik hoop dat hij snel leert dat mijn hand niet eng is en hij erop stapt. pas als dat heel vertrouwd voor hem is en hij niet meer schrikt mag hij eruit.

groetjes bloem en bedankt voor de reacties.

Anita & Marisa

Hoi Bloem.

Je bent op de goede weg! Je pakt het rustig aan, dat is goed!
Het is nu inderdaad even geduld hebben. Het is allemaal nieuwe en eng voor je parkietje. Het komt vanzelf, gun hem/haar een beetje tijd. Het is ook verschillend per parkietje hoe lang het duurt voor hij/zij je vertrouwd!

Het is goed om de radio aan te hebben, want zo te horen reageert je parkietje hier goed op! Dus misschien kun je de radio wat vaker aanzetten voor je parkietje  :wink:
Als wij van huis gaan, laten we altijd de radio aan voor ons parkietje, zodat hij zich niet zo alleen voelt.

Succes!

Veel liefs,
Anita en Marisa.

bloem

hoi hoi

de muziek heb ik al wat vaker aan maar hij staat boven en dan kan de muziek niet aan als ik weg ben. mijn ratjes staan er wel en daar praat hij ook tegen als ze geluid maken, best lief.

ik ga gewoon rusitg door met tam maken. komt vast allemaal wel goed.