Coco overleden

Gestart door Marjon03, december 10, 2009, 18:26:26

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marjon03

Hallo,

Ben al een tijdje niet meer actief geweest op het forum. Toch wil ik graag even melden dat helaas mijn eerste parkietje Coco (blauw) afgelopen weekend is overleden. Ze is 5 jaar en 3 maanden oud geworden. Wat hier aan vooraf is gegaan is meerdere bezoekjes aan dierenarts (deze heeft contact gehad met vogelarts driebergen).

Coco was de laatste tijd erg afgevallen en ze had een opgezette krop, heb geprobeerd ander voer en grit te geven, ook heb ik een pipetje tegen parasieten/wormpjes gegeven iom da. De dierenarts heeft twee keer AB voorgeschreven. De vogelarts was niet meer echt positief; een injectie om de spijvertering weer opgang te brengen was een laatste strohalm zei hij. Helaas heeft het niet mogen baten. Ze werd steeds tammer en vliegen was een hele opgave. Het rare is dat ze tot op het laatst altijd erg vrolijk was. Het liefste wat ze deed was lekker bij mij zitten en lekker kroelen. Dit was voor mij al een teken dat het een aflopende zaak zou gaan worden. Het weekend is ze dan ook heengegaan. Was het weekend niet thuis, de thuiskomst was dus wat minder prettig. Mijn andere parkiet Mika (groen) was helemaal van slag. Nu begint ze haar draai weer te vinden, al fluit ze nog wel en hoopt ze op reactie, maar helaas zal ze die niet krijgen van Coco.

Ondanks dat je weet dat het er aan zit te komen, doet het toch wel pijn en is het erg verdrietig. Coco had een heel lief en rustig karakter. Mika is een vrolijke meid, zeer ondeugend en best druk, heel anders. Of er een nieuw vriendje of vriendinnetje gaat komen voor Mika dat weet ik nog niet. Ik wil eerst even aankijken hoe het gaat. Ik krijg volgende week een pup dus zal het opvoeden van én een pup én een parkietje wel erg veel gevraagd zijn.

Ik zal je missen Coco! Je hebt me heel veel liefde en plezier gegeven. Bedankt dat je bij mij bent gekomen.
Dikke kus en liefs Marjon

evelineo

Heel veel sterkte met dit verlies  :(. Ik ben zelf ook afgelopen weekend 1 van mijn parkieten verloren dus weet heel goed hoe je je voelt. De pijn door dit verlies zal nog even zo blijven.

Ik heb besloten om wel een nieuwe parkiet erbij te zetten, maar voornamelijk omdat ik grotendeels van de dag aan het werk ben. Iedereen beslist voor zichzelf natuurlijk.

Sterkte de komende tijd!

Gr. Eveline

Parkieten-Freak

Ook namens mij heel veel sterkte Marjon.  :(


Judith


Nathas

Sterkte met het verlies van Coco.
Hoop dat de training van je pup je een beetje zal troosten. (ps kijk wel uit: heb ook honden maar honden en parkietjes is best riskant....).
Groeten, Nathasja

lovesbudgies

Wat ontzettend naar.  :(

Heel veel sterkte. En misschien kan het pupje je wat opvrolijken..

Liefs, Lisanne

hillie

Sterkte met het verlies van coco :(

Marjon03

bedankt voor jullie reacties. Inmiddels is de pup gearriveerd en die geeft me afleiding. Het is nu goed zo, ze heeft geen pijn meer en nu heeft ze rust.

joopie en mutz

Leuk dat je nu een pup hebt! ;D

Nog sterkte ;)

-Chabby-

Gecondoleerd :(
Hopelijk krijgt hij een goed plekje in het parkietenparadijs ;)

valenta