Wie kan mij helpen

Gestart door Bianca, december 09, 2009, 21:05:44

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bianca

Hallo,

Ik ben net lid gewoorden van deze site dus ik weet nog niet precies hoe het werkt.
Maar ik heb wel een dringende vraag.
Ik heb 1 grasparkiet die schurfmijt heeft .
Ik heb hem apart in een kooi gedaan en behandelt met vaseline omdat er veel goede berichten hier op staan
maar hoeveel keer per dag moet ik dat doen?
Is het besmettelijk voor de mens?
Als je meerdere vogels er bij heb gehad kunnen die het nu ook krijgen?*het zijn jonge vogeltjes van 12 weken uit
en zij is niet de moeder.
Ze loopt ook veel te niezen is dat normaal?
De snavel en de dop zijn aangetast niet rond de ogen.
onder de snavel is ze wat veeren kwijt en is het helemaal rood en dat heb ik ook ingesmeert met vaseline
is dat goed?
Ik vind het zo zielig  kunt u mij antwoord geven op mijn vragen.
Al vast bedankt.

Bianca

Wouter

Het is niet nodig om twee keer hetzelfde topic te openen. ;)

Waarom ben je niet langs de va gegaan? Deze had je verteld hoe vaak per dag je moest behandelen, en hoe weet je dat het schurftmijt is?

En ja, schurftmijt is besmettelijk, dus ik hoop dat je op tijd bent geweest met hem apart zetten.

Citeeronder de snavel is ze wat veeren kwijt en is het helemaal rood en dat heb ik ook ingesmeert met vaseline
is dat goed?

Vraag dat maar eens aan een dierenarts ;)
Zij hebben erop gestudeerd en weten precies wat je ertegen kan doen en wat het is.

Bianca

oke foutje denk ik dat ik het er 2x heb opgezet. weet nog niet precies hoe het werkt hoor.
Ik had het gelezen op het internet en er stond een foto bij en het was precies het zelfde.
De buurman van mij zei het ook dat dat het was. Later las mijn vriend op de forum dat je het
ook met vaseline kan behandelen.
Ik moet zeggen dat hij nu wel wat rustiger is en niet zo loopt tekrabben.

Ingrid

Hoi Bianca,

Welkom op het forum :)
Als nieuwkomer is het soms even wennen en duurt het eventjes voordat je het berichten plaatsen ed onder de knie hebt ;)

Wanneer er sprake is van beginnende schruftmijt dan is dat goed te behandelen met vaseline. Wanneer het echter al uitgebreid is dan is het verstandiger een dierenarts met kennis van vogeltjes te raadplegen. Voor een overzicht: http://parkietenfreak.nl/a-dierenartsen.php
Plaats eens een foto dan kunnen wij misschien een beetje inschatten of vaseline mogelijk nog helpt of dat je toch even een bezoekje moet brengen aan de dierenarts.

Hier kun je meer lezen over schurftmijt en de behandeling ervan: http://parkietenfreak.nl/ziektenqtmt.php

Hou je ons op de hoogte?

Groetjes, Ingrid

Bianca

hoi ingrid,

Sorry ik heb wel fotos gemaakt maar ik weet niet hoe ik ze erop moet zetten
ik ben hier net nieuw haha. sorry en in een prive bericht lukt het mij ook niet
ja hoor ik hou u op de hoogte morgen bel ik ze dierenarts.

gr. bianca

Ingrid

Citaat van: Bianca op december 09, 2009, 22:29:10
hoi ingrid,

Sorry ik heb wel fotos gemaakt maar ik weet niet hoe ik ze erop moet zetten

Dat wordt hier uitgelegd: http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=16015.0

Bianca

Hoi,

ik heb er nu fotos bij gadaan.
Ik hoop dat u het goed kunt zien

Bianca

[verwijderd door de beheerder]

Ingrid

De foto's zijn niet heel erg duidelijk, maar als het mijn parkietje was dan zou ik toch contact opnemen met de dierenarts. Ik vraag me af of dit nog wel te behandelen is met alleen vaseline.

Bianca

hoi,

vanavond gaan we naar de dierenarts je hoort meer van mij


Bianca

hallo,

Ik ben met vlokje naar de dierenarts geweest en het is inderdaat schurftmijt. Heb druppels gekregen 1 x per dag. Had het ook gezegt dat ik vaseline had gebruikt. Dat is wel goed maar de dierenarts zei: dat je beter zonnebloem olie kan gebruiken as dat in de gaatje van het dopje valt is dat niet erg maar juist goed dan loopt het in de gangetje waar de mijt is geweest en ze kunnen gewoon doorademen. Misschien hebben jullie wat aan deze tip. Verder gaat het wel weer wat beter met vlokje en heb weer wat rustiger kunnen slapen. Over 2 weken moet ik even terug komen voor controle. Haar snaveltje word weer zoals het was.

Gr Bianca

Parkieten-Freak

Dat is zeker een goede tip Bianca! Dank daarvoor!


Bianca

Hallo,

Gister weer naar de dierenarts geweest met vlokje en ze is beter
Haar snaveltje wordt ook weer mooi.
Nu een maand geen medicijnen geven en dan weer 1 week dezelfde
medicijnen geven i.v.m. de mijt die misschien eitjes heeft gelegt.
Daarna mag ze weer terug naar haar vriendjes en vriendinnetjes.
Wij zijn heel erg blij dat ze weer beter is voor de kerst.
Er gaat heel veel tijd in zitten maar dat maakt niet uit.
Wens jullie fijne feestdagen.
Gr. Bianca

Parkieten-Freak

Kijk eens aan, Vlokje is weer helemaal opgeknapt! Dat is goed nieuws!  ;D
Ik wens jou en Vlokje ook fijne feestdagen en de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar!  ;)