1 Parkiet van mijn zus overleden, kan de ander nu bij mijn parkietjes?

Gestart door Marjolein90, december 08, 2009, 00:51:55

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marjolein90

Allereerst Hallo! Ben al een tijd niet actief geweest..  :-\

Één van de parkieten van mijn zus is van het weekend overleden. Waaraan weten we niet, ze is er niet mee naar een dieren- of vogelarts geweest en naar mijn weten was er niks te zien.

Het idee van mijn zus en mijn moeder is nu om het overgebleven parkietje bij mijn 2 parkietjes te zetten.
Ik heb een pop en een man, het parkietje van mijn zus is ook een pop. Mijn pop is vrij dominant en de pop van mijn zus is een beetje verlegen.
Nu ben ik over het idee aan het nadenken en daar kan ik dus wel wat hulp bij gebruiken...

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

lovesbudgies

Hallo Marjolein,

welkom terug op het forum!

Ten eerste is het verstandig om goed te kijken of het popje van je zus gezond is. Eet ze goed, is de ontlasting normaal, zit ze strak in haar veren
en heeft ze voldoende energie? Eventueel kan je haar na laten kijken door een vogelarts voordat je haar bij andere vogels plaatst.

Ten tweede is het niet verstandig haar bij jou parkietjes te zetten.
Je moet nooit meerdere popjes dan mannetjes bij elkaar houden, dan ontstaat er onenigheid. Het dominante popje zou het verlegen popje
kunnen verwonden, met alle gevolgen van dien. Daarbij worden parkieten het beste in paren gehouden.

Wat je wel kunt doen is een nieuw vriendje (mannetje) kopen en kijken of het klikt met het popje van je zus. Dan kan je ze met z'n vieren
in een grote kooi houden. Al is het ook dan nog afwachten of het met z'n allen klikt en goed gaat.

Jammer genoeg is het antwoord dus, nee niet doen. Hopelijk kan je toch een goede oplossing voor het popje vinden, zodat ze niet eenzaam is.

Heel veel succes en groetjes,

Lisanne


Mars

Ik zou ook voorstellen ze met zijn 4-en te zetten.
Zoals Lovesbudgies al schrijft: 2 popjes en 1 man is echt geen goed idee. En kan zelfs tot doodpesten van 1 van de popjes leiden. Dus zeker niet iets om uit te proberen. Als ze nu altijd bij elkaar hebben gezeten, zou je het uit nood kunnen afwachten, maar als jij een koppeltje hebt, zal de derde 'nieuwe' niet geaccepteerd worden (naar alle waarschijnlijkheid).
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Marjolein90

Harstikke bedankt voor de antwoorden! Dan doen we het gewoon niet en gaan we langzaam op zoek naar een vriendje voor het meisje. ;)