nieuw thuis met vriendje(s) gezocht

Gestart door marte, december 07, 2009, 10:35:39

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

marte

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een nieuw thuis voor een prachtig wit-grijs grasparkiet meneertje Nai (chinees voor melk). Hij is tussen de 6 en 12 maanden oud (vermoed ik) en niet echt tam. Hij heeft duidelijk meer met parkieten dan met mensen, maar als hij een vriendje heeft dat wel op je hoofd/schouder/waar dan ook durft te zitten, dan komt ie er heel soms even voorzichtigjes bijzitten... hij is verrassend sterk, voor een parkiet, dus ik denk niet dat hij geschikt zal zijn als vriendje voor bijzonder timide vogeltjes.
hij eet extravital. we wonen in Amsterdam, als je verder weg woont moeten we even uitzoeken hoe we dat oplossen (ik heb geen auto)

wat ik belangrijk vind voor z'n nieuwe huis:
- een of meer andere parkieten
- af en toe (zo vaak mogelijk, eigenlijk) los kunnen vliegen
- geen rokers

wat ik je aan kan bieden om het iedereen zo makkelijk mogelijk te maken:
reisbakje, kleine 'wen' kooi, eten/drinken bakjes, zitstokken, 2 favoriete speeltjes en een ladder.

als je meer wil weten, stuur me vooral een pbtje of een mail op naizoekteenhuis @ marte.co.uk (zonder spaties)

ik vind het ontzettend vervelend dat ik nai weg moet doen, en ik heb deze beslissing niet zomaar genomen. omdat de reden vrij persoonlijk is voel ik me niet comfortabel die hier zomaar neer te zetten, maar wil ik natuurlijk wel uitleggen aan potentiƫle adoptie-ouders.

lieve groet,
marte

een paar foto's : http://picasaweb.google.com/marte.eisses/NaiZoektEenHuis?feat=directlink


Rub3n

Sorry dat ik het misschien vraag. Maar doe je hem nu weg omdat hij niet tam is? Dit vind ik persoonlijk niet kunnen. Als je een parkiet koopt weet je van te voren dat er een kans is dat hij/zij niet tam wordt.

Als je een andere reden hebt:

Ik zelf heb geen plek voor hem, maar ik hoop dat je snel een nieuw huisje voor hem zoekt.

Sanne

Citaat van: Rub3n op december 09, 2009, 14:16:17
Sorry dat ik het misschien vraag. Maar doe je hem nu weg omdat hij niet tam is? Dit vind ik persoonlijk niet kunnen. Als je een parkiet koopt weet je van te voren dat er een kans is dat hij/zij niet tam wordt.

Als je een andere reden hebt:

Ik zelf heb geen plek voor hem, maar ik hoop dat je snel een nieuw huisje voor hem zoekt.

Ik zie nergens staan dat Marte een nieuw huis voor haar vriendje zoekt omdat die niet tam is. Wat ik wel zie staan is dat ze om zeer persoonlijke redenen een nieuw thuis zoekt en dat ze dit wel aan pƶtentiele adoptie-ouders wil uitleggen. Aangezien jij niet aangeeft dat je interesse hebt in het vogeltje heb je hier dus niks mee te maken ;)

Groetjes,
Sanne

Rub3n

Sorry, ik had zijn laatste alinea niet zo goed gelezen. Mijn fout.

In dit geval dus:

Ik zelf heb geen plek voor hem, maar ik hoop dat je snel een nieuw huisje voor hem zoekt.

marte

bedankt, Sanne. het is inderdaad niet zo dat Nai me niet tam genoeg is (dat zou ik ook geen goede reden vinden)

marte

Bij voorbaat excuses dat ik zo zeur, maar ik wou het graag nog een keer proberen. Is er echt niemand die mijn prachtige witte mannetje een nieuw, goed, thuis kan bieden?

Geert

Hallo Marte,

Onze dames hebben best belangstelling voor zo'n knappe man  :D

Alleen: Het is wel een eindje vliegen vanuit Amsterdam!

Ik zal vanavond een mailtje sturen.

Geert

InekeTinekeToverfee

Ik heb twee dames en een heer, inderdaad we "missen" een man. Misschien zijn we wel geinteresseerd. Maar waar woont Meneertje Nai nu? Wij in Zaandam.

marte

#8
Fijne reacties! Ik heb Geert teruggemaild en Ineke heeft een PB (en we wonen in Amsterdam). Ik hoop dat Nai bij een van de twee een nieuw thuis vindt!

marte

ik geloof dat ik om een slotje moet vragen nu?

Nai (intussen omgedoopt tot Chai) heeft vandaag kennisgemaakt met Inekes parkieten en het ziet er naar uit dat dat prima gaat klikken, dus we zijn allemaal blij!

Parkieten-Freak

Fijn Marte dat Nai/Chai bij Ineke een nieuw thuis heeft gevonden!  ;D
Ineke: veel succes met Chai en op Marte's verzoek plaats ik een slotje!  ;)