op welke leeftijd pellets

Gestart door syl, december 03, 2009, 17:58:31

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

syl

Ons Ukkie is nu ongeveer acht a negen weekjes en we zijn begonnen met pellets geven, maar we hebben het idee dat hij er wel van wil eten maar het niet door kan krijgen.
Kan het zijn dat hij er nog te jong voor is en is er een bepaalde leeftijd vanaf wanneer je met pellets kan beginnen?

Heb wel proberen te zoeken met de zoekfunctie, maar kon dus niet viden hoe oud een parkietje moet zijn om te beginnen.


Wouter

Nou, dan is hij in ieder geval geinteresseerd in pellets. In principe kan je vanaf elke leeftijd overzetten op pellets, als deze maar niet ziek is of op een andere manier enigszins verzwakt. Bij mijn parkietjes leek het eerst ook alsof ze ze niet doorkregen, maar uiteindelijk toch wat harder gebeten.

Het eten van pellets is iets anders dan het pellen van zaad. Pellets zijn harder en moeten ze compleet doorbijten, het kan even duren voordat ze dat doorhebben ;)

Succes!

syl

okee  bedankt, ik zat al te denken om het wat vochtig te maken dat het wat zachter word en hij aan de smaak kan wennen zou dat kunnen?

Wouter

Je kan ze ook met een lepel pletten. ;)

Mars

Het is niet de leeftijd maar meer de onbekendheid. Ik had namelijk binnen mijn nestje een paar kleintjes die een kleine 4 weken waren en lekker pellets weg kauwden.
Maar ik ken het gevoel, dat het te hard/te groot is, toen ik Jim overzette dacht ik dat ook.

Zoals Wouter al schrijft: je kunt ze even pletten tussen twee lepels of met een vijzel. Laat dan wel verschillende grofheden over: sommige parkietjes eten ook liever geen 'poeder'.

Succes! En dat hij interesse toont is een goed teken. Probeer ook zelf niet te veel er boven op te zitten: als hij merkt dat jij het bijzonder vindt, dan is het ook bijzonder ;)
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..