ziek?

Gestart door anita, december 03, 2009, 17:25:11

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

anita

sinds zondag heb ik het 7 jarige parkietje van mijn moeder. de hele week was hij vrolijk en kwetterde veel. gisteren heeft hij een nieuw kooitje gehad omdat zijn oude stuk was. nu blijft hij op zijn schommeltje zitten en heeft zichzelf opgeblazen?
hoe kan ik hiermee het beste omgaan? wat kan ik voor hem doen?

donsveertje

Volgens mij hoef je hier helemaal niet zo bang over te worden. Rondt deze tijd van de dag zit mijn parkietje ook te luilakkeren. Misschien komt het ook door dat hij een paar slechte nachten heeft gehad ivm nieuwe kooi/huis. Volgens mij kan het geen kwaad. Het kan ook gewoon nog een beetje stress zijn.

Als hij de komende dagen ook zo overdag blijft zitten moet je denk ik toch even kijken.

anita

hij zit al vanaf gisteren op zijn schommeltje. af en toe maakt hij wel een geluidje maar ik zie hem ook niet eten of drinken. ik hoop echt dat het meevalt

valenta

Het kan natuurlijk ook zijn dat jouw parkietje even moet wennen aan zijn nieuwe kooi. Geef hem even de tijd. Als hij niet eet let dan wel even op. Probeer hem anders op je hand te nemen met wat trosgierst of zaadjes.

Succes

anita

het vogeltje is nu een paar dagen in zijn nieuwe kooi en lijkt inderdaad gewend te zijn. hij eet weer maar ik merk wel dat hij nu wat bijteriger is geworden dus we laten hem wel zoveel mogelijk met rust.
dank voor de tips.