Mexicaanse griep.

Gestart door Timon, december 01, 2009, 08:21:49

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Timon

Mijn broertje en ik hebben mexicaanse griep,
is dat gevaarlijk voor mijn parkietje?
Kan een parkiet dat ook krijgen???

Parkieten-Freak

Virussen zijn over het algemeen behoorlijk soortspecifiek. Dat betekent dat "mensenvirussen" niet zo snel overgaan op dieren en andersom.
De kans dat het Mexicaanse griepvirus muteert en je vogel infecteert, is volgens mij te verwaarlozen.
Wel is het zo dat je je handen heel goed moet wassen voordat je je vogel gaat verzorgen en laat nooit een vogel voedsel uit je mond eten of met speeksel in aanraking komen. (Niet als je ziek bent en ook niet als je gezond bent!)
"Goede" bacteriën die wij als mensen bij ons dragen, kunnen vogels ziek maken omdat ze voor hen "vreemd" zijn.
Beterschap Timon!


Wouter

Ik heb het ook gehad en mijn zusje ook. Mijn parkieten zijn er niet ziek van geworden. De meeste ziektes slaan niet over van mens op parkiet. Denk aan griep, buikgriep, verkoudheid. Allemaal niet besmettelijk voor parkieten.

Beterschap :) Mexicaanse griep is geen pretje. :(

KIP EN KIM

ik heb gehoord dat je met koortslip ook zeker uit de buurt van je parkiet moet blijven omdat dit dodelijk kan zijn
is dat niet zo dan???

Parkieten-Freak

CiteerVirussen zijn over het algemeen behoorlijk soortspecifiek. Dat betekent dat "mensenvirussen" niet zo snel overgaan op dieren en andersom.

Een koortslip wordt veroorzaakt door een virus. Je parkiet gaat er niet aan dood, maar het is uiteraard nooit verstandig om een vogel hieraan bloot te stellen.


Moppers

Een koortslip is niet steriel, verre van lijkt mij. Daarom mogen mijn parkietjes ook niet bij me op de schouder komen zitten als ik een koortslip heb, want anders gaan ze er geheid aan pulken. En ik was dan altijd mijn handen voordat ik met de vogeltjes bezig ga zijn, of dat nu water verversen is of even een speeltje anders hangen.

Yorn

Gelukkig maar dat je vogel het kan krijgen, en ook beterschap toegewenst. :D
Ik was zelf niet mijn handen voordat mij parkieten erop lopen, wel als ik thuis kom of heb gegeten.

Maar ik zou niet te dicht bij je parkiet in de buurt zijn voor het geval dat.