Parkiet versus mijn vriend ! Wat betekent dit gedrag?

Gestart door Angelique Janssen, december 01, 2009, 07:49:23

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Angelique Janssen

Onze manneke Anjo is echt ons kindje. Heeft veel speelgoed door onze woonkamer staan, heeft een mooie ruime kooi. En hij kan eruit wanneer hij maar wil.
Hij spreekt al diverse woordjes, zoals bijvoorbeeld Anootje en kusjekusje.

Nu valt ons de laatste tijd iets heel erg op. Als ik thuis ben of ik kom thuis van mijn werk. Anjo komt direct bij me zitten en kwebbelt er lekker op los. Zelfs met eten koken speelt hij rustig op het aanrecht. Maar zodra mijn vriend thuis komt is het gedaan met de rust. Zodra Anjo de auto hoort vliegt hij als een gek door onze woon- en huiskamer. Mijn vriend komt binnen en hij zit gelijk bij hem op de schouder (het vrouwtje is dan niet meer interressant genoeg). Maar dan begint het. Anjo wil veel kusjes geven aan baasje, maar dat doet ie hardhandig, dus uiteindelijk wordt hij wwer vaak in zijn kooi gezet. Ook is de oorlel van het baasje erg interressant en wordt daar flink in gebeten. Ik heb het gevoel dat het man tegen man is. Want mij negeert hij totaal en zit dan alleen bij mijn vriend te vervelen. En hij is dan ook heel erg druk, net alsof hij adhd heeft op dat moment. En als ik alleen thuis ben, is er geen vuiltje aan de lucht en zit ie de hele tijd rustig bij mij of ondertussen lekker te spelen.

Wat kan dit gedrag betekenen?

Ik heb al de zoekfunctie gebruikt, maar ik kon niets bruikbaars vinden.

Alvast bedankt voor de reactie(s).

groetjes van Angelique

Parkieten-Freak

Dit gedrag betekent dat jouw parkietje op dit moment de voorkeur geeft aan je vriend.
Het is mij ook overkomen:
http://www.parkietenfreak.nl/r-dagboek7.php

Dit gedrag verdween trouwens ook weer. Mijn parkiet zoekt nog steeds contact met ons beiden maar hij heeft toch wel een voorkeur voor mij.  ;)


Mars

Daar kan ik me alleen maar bij aansluiten.

Wel nog even een opmerking: pas alsjeblieft op met je parkietje loslaten tijdens het koken. Een ongelukje zit in een klein hoekje, ook al denk je dat het wel mee valt. ;)
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..