Jonge parkiet plotseling overleden

Gestart door pauls., november 30, 2009, 13:42:50

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

pauls.

Hallo,

Sinds april hebben wij thuis 2 parkietjes (toen een week of 3 oud). Het waren broer en zus en zijn altijd samen geweest. Ze hadden het altijd lekker druk met elkaar en wij hebben geen moment iets raars gemerkt. Vanmorgen was er ook met beide vogels niets aan de hand. Nou kwam mij moeder vanmiddag thuis en zag dat plotseling één van de twee dood in het kooitje liggen. Die ander is nu natuurlijk helemaal van slag en springt nu heel de tijd druk heen en weer. Wij hebben echt geen flauw idee waaraan dit gelegen kan hebben.

Heeft iemand enig idee waaraan dit gelegen kan hebben? Kan het een soort stress zijn geweest of is het toch een soort survival of the fittest geweest?

Groeten,

Paul

Wouter

Citeer(toen een week of 3 oud).
:o
Dit is veel te jong voor een parkietje om ze in huis te nemen. Als je een parkietje neemt, moet deze al zelfstandig kunnen eten, en dit is vaak rond de 6/7 weken. Bij 3 weken wordt hij nog gevoerd door zijn ouders. Maargoed, dat terzijde.

Als je echt wilt weten wat er met je parkietje aan de hand is kun je sectie laten verrichten bij de vogelarts. Het kan een hartaanval zijn oid.

pauls.

Dan heb ik me daar wat in vergist. Ik weet dat niet exact meer. Ze waren in ieder geval gewoon zelfstandig dus daar zit het probleem niet in.

Parkieten-Freak

Allereerst: wat ontzettend naar dat één van je vogeltjes is overleden.
Het is onmogelijk om zo te zeggen wat de doodsoorzaak is. Het kan misschien een hartafwijking zijn geweest of een hersenbloeding, maar ook andere oorzaken zijn mogelijk.
Zoals Wouter aangeeft: wil je zekerheid hebben, dan zul je sectie moeten laten verrichten bij de dierenarts.


Helena

Sectie laten verrichten moet binnen 24 uur, dus ik weet niet of dat nog zin heeft.
Houdt je andere vogeltje goed in de gaten, het kan iets besmettelijks zijn, maar veel eerder denk ik aan een zwak hartje dat helaas regelmatig kan voorkomen bij jonge vogels van krap een half jaar oud.
Die overlijden dan zo plotseling dat kun je gewoon weg niet voor zijn.

Heel veel sterkte en als er binnen 2 weken niets vreemds gebeurd met je andere grasje zou ik als ik jou was er een nieuwe bij zetten.