Parkietje Kwijt

Gestart door quick, september 01, 2005, 09:02:18

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

quick

hallo,
ik heb gisteren 1 van mijn parkietjes kwijtgeraakt doordat ik heel even onoplettend ben geweest.
Hij is buiten weggevlogen uit zijn kooi terwijl ik de voederbakjes aan het vullen was. Nooit bij stilgestaan dat zij er door zouden vliegen terwijl de slootjes er voor zouden zitten.
Volledig over mijn toeren ben ik beginnen zoeken. Hij heeft een hele tijd rondom ons huis gezeten, daar zijn broertje op hem aan het roepen was . Maar hij heeft blijkbaar niet het besef gehad om terug te komen.
Nu hoor ik hem niet meer en ik ga er van uit dat hij volledig de kluts kwijt is en andere richting is uitgevlogen. Dit zal ik mijn eigen nooit meer vergeven, maar ik kan de klok niet terug draaien tot mijn grote spijt.
Nu was gewoon de vraag of iemand ook al zulke situatie heeft meegemaakt. Nu zit zijn broertje, Quick, hier alleen, maar ze waren zo gehecht aan elkaar. Ze zijn nog maar 2 maanden oud, ik had ze nog maar 3 weken.
Ik kan misschien later een nieuw vriendje voor hem kopen, we zullen wel zien.
Pff dit wou ik even kwijt.
een verdrietige parkieten vriend

gipsy

hoi quick
wat erg voor je dat je vriendje weggevlogen  :( is maar misschien kun je vertellen hoe hij eruit ziet en in welke plaats het gebeurd is misschien vind iemand je vriendje wel en dan kun je hem misschien terug krijgen je kunt het altijd proberen toch maar ook erg voor je andere parkietje en als je misschien je andere parkiet niet terug vind kun je een ander vriendje voor parkietje kopen maar ik wens je veel succes en sterkte toe voor het vinden van je parkietje

Chantalleke

Hè wat een naar bericht! :sadsmiley02:
Wel een goede tip van Gipsy om hier bekend te maken waar je woont en misschien heb je wel een foto van je parkietje.
Verder zou je in de buurt misschien wat papieren op kunnen hangen dat als mensen je parkietje gezien hebben of misschien zelfs wel voor je hebben gevangen dat ze je kunnen bellen.
Ook kun je bij de dierenarts, dierenasiel en in de dierenwinkel bij jou in de buurt laten weten dat je parkietje ontsnapt is. Hoe meer mensen het weten hoe beter.

Ik hoop voor jou en Quick dat je jullie kleine vriendje nog vindt!!
Succes

Chantal

Carla

#3
Hier bij ons was er bij de buren een parkiet ontsnapt en die hebben we na een week terug kunnen vangen. Hij dook na drie dagen plotseling terug op. Waarschijnlijk gelokt door het geluid van de andere parkieten in de buitenvoliere . Ik hoop van harte dat je parkietje terug vindt.

Sonja

Hoi Quick,

Wat verschrikkelijk, dat je parkietje is weggevlogen. :(
Ik zou zeker de bovenstaande tips opvolgen, je weet het tenslotte maar nooit.....
Kijk ook, of er mensen bij je in de buurt wonen, die een voliere hebben, met vogels, soms komen ze op het geluid af.

Heel veel sterkte.

Groetjes, Sonja.

quick

CiteerHè wat een naar bericht! :sadsmiley02:
Wel een goede tip van Gipsy om hier bekend te maken waar je woont en misschien heb je wel een foto van je parkietje.
Verder zou je in de buurt misschien wat papieren op kunnen hangen dat als mensen je parkietje gezien hebben of misschien zelfs wel voor je hebben gevangen dat ze je kunnen bellen.
Ook kun je bij de dierenarts, dierenasiel en in de dierenwinkel bij jou in de buurt laten weten dat je parkietje ontsnapt is. Hoe meer mensen het weten hoe beter.

Ik hoop voor jou en Quick dat je jullie kleine vriendje nog vindt!!
Succes

Chantal
[snapback]12636[/snapback]
Bedankt voor jullie reacties allemaal!
Ik ben dan toch maar naar het werk gereden deze namiddag omdat ik me hier thuis nog slechter voel. Nu was ik alweer van deze morgen 7 u met quick op flupje aan het roepen. Hij roept hem, maar geen reactie meer.
De buren weten ervan, maar dat wij in een bosrijke omgeving wonen zal het wel moeilijk worden.
Kan hij zo lang overleven?
Bedankt nogmaals en groetjes vanuit antwerpen (belgië)
ik hou jullie op de hoogte
linsay

jessay

wat vervelend dat je vogeltje is weg gevlogen.
Als er mensen met een voliere in de buurt zijn is het de moeite om het daar te vragen? parkieten zoeken inderdaad toch soort genoten.
Het asiel vind ik opzich ook een goed idee om het te vragen.
Misschien een briefje ophangen in supermarken in de buurt?

Ik ken veel mensen die een vogeltje hebben opgevangen die ze gevonden hebben.

Onze oude parkiet is ook aankomen vliegen. Wij hebben eerst in de buurt nagevraagd of iemand het beestje kwijt was en bij de dierenwinkel gemeld. Toen niemand zich melden hebben wij hem liefde vol opgenomen en hij is uiteindelijk 13 jaar oud geworden.
Vaak zullen vogeltjes dus op deze manier overleven.
Voorlopig zal hij wel kunnen overleven hoor met het huidige weer. Hopelijk vind hij jouw weer terug, maar helaas zijn parkieten geen duiven maar gelukkig wel sociale diertjes.
Hopelijk vind je je parkietje terug

Sara

Wat spijtig allemaal dat je zo je parkietje kwijtraakt :( ..
Ik zou als ik jou was ook een advertentie van grasparkietje gezocht ofzo plaatsen.Je weet nooit of je vogeltje bij iemand anders komt.

Groetjes en veel geluk met de zoektocht.

Baasje van Arno
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

parkietje

wat erg voor je om je beestje zo kwijt te raken!!
ik hoop dat je hem op de een of andere manier tog terug vindt

sterkte!!

Anita & Marisa

Hoi Quick,

Wat verschrikkelijk dat je parkietje weg gevlogen is!  :(
Hopelijk wordt hij snel teruggevonden.
Met mooi weer kun je je andere parkietje (in kooi) misschien ook buiten zetten, zodat hij hem kan roepen. Misschien zit hij nog in de buurt en hoort hij het geroep van zijn broertje!
Inderdaad ook berichtjes e.d. ophangen, zodat mensen weten dat jij een parkietje kwijt bent.

Hopelijk is hij weer snel thuis!

Liefs,
Anita en Marisa.

(Misschien kun je vertellen uit welke omgeving je komt, want Antwerpen is erg groot -> noord, zuid e.d. Dan kunnen mensen uit deze omgeving het ook in de gaten houden!)