Stof eten?

Gestart door Joyce, november 22, 2009, 13:25:58

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joyce

Hoi allemaal,

Tijger begint eindelijk goed tam te worden. hij speelt fanatiek en haalt geweldige fratsen uit, ondanks het feit dat hij niet kan vliegen. Wanneer hij van mijn hand over mijn arm loopt, vindt hij het ontzettend leuk om aan de stof van mijn trui te knabbelen (niet een specifieke trui, hij doet het bij ze allemaal). Hij speelt er dan ook echt mee, maar maakt gelukkig niets kapot.

Nou vroeg ik me af: kan het kwaad als ik van kleine katoenen lapjes een speeltje voor in zijn kooi maak zodat hij daarmee kan spelen? Of wanneer ik een katoenen lapje in zijn lege badje leg zodat hij daar kan spelen?

Groetjes, Joyce en Tijger.

Wouter

Zoek eens met de zoekfunctie. Bijvoorbeeld op kartoen.
kom je dit al tegen: http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=14702.0

Dus. samengevat;
Kartoen is slecht verteerbaar en slecht als ze het binnenkrijgen. Dus niet aan te  raden om het als speeltje te gebruiken. Knabbelen is geen probleem, als ze het maar niet opeten.

Mars

Ik vind stof wel wat anders dan wol...

Het is niet erg als je Tijger een stukje stof geeft waar hij mee kan spelen. Zorg er wel voor dat het wel al gewassen stof is, zodat kleurstoffen niet zo snel loslaten. We geven ook wel vaak als advies om bij jonge parkietjes een zacht lapje stof in het badje te leggen omdat ze zich daar soms lekker in thuis voelen. Maar een beetje knagen aan stukjes stof kan zeker geen kwaad, mits evt gaten of loshangende delen niet verstikkend kunnen werken.

Verder om Tijger wat bezig te houden zou je ook eens kunnen denken aan stukjes wc rol met daarin wat lekkers verstopt. Eerst een paar keer makkelijk vindbaar en daarna steeds een beetje dichter vouwen. Met speelgoed en onderzoeken op die manier zorg je er voor dat je parkiet bezig moet zijn met het vinden van voedsel en dat hij ook wat vindingrijk en initiatiefrijk wordt ;) En ook knagen op wat wc rol is niet heel erg.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Parkieten-Freak

#3
Mijn parkiet was vroeger ook verzot op een (oud) zakdoekje wat in zijn lege badhuisje lag.
Hij trok en rommelde net zo lang met die zakdoek totdat het helemaal naar zijn zin was. Het was soms echt hilarisch om te zien wat hij allemaal uitspookte.
Zoals Mars al aangeeft: het lijkt me niet zo'n probleem om van wat oude lapjes een speeltje te maken. Ze knabbelen er wel aan, maar ik heb bij mijn parkiet nooit gezien dat hij het kapot maakte en/of opat.



NickyRose

Slopen doen ze met van alles, echt eten niet hoor, geen probleem lijkt mij.