Bang voor water???

Gestart door priscc., november 18, 2009, 20:55:12

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

priscc.

ik heb ook een vraagje:
is het normaal dat je parkieten niet in het bakje met water willen ?(douche)
eerst dacht ik dat ze er nog aan moesten wennen maar ik heb het al een paar keer geprobeerd
en moet ik er dan koud of warm water in doen ?

pinootje

Mijn parkietjes moesten hier beide aan wennen, mijn nieuwe parkietje zit alleen nog op het randje en tikt dan tegen het doorzichtige gedeelt aan, ook begint hij te fluiten wat dan grappig weerklinkt.
Ik denk dat je parkiet aan het badje moet wennen, hijgaat vanzelf eerst met een pootje erin en dan met zijn hele lijfje...

Zelf doe ik altijd een beetje lauw water in het badje, maar na een tijdje wordt dat toch wel weer koud dus het maakt dnek ik niet zoveel uit, maa rmisschien kan een expert daar meer over vertellen!

Nathas

Ik heb sinds 4 weekjes mijn lieve nieuwe huisgenootjes met idem nieuw badje. Wat bij mij de doorslag tot veel badderplezier gaf bij Sus en Wis was
een blaadje sla (kijk uit voor diarree, niet te lang achter elkaar geven) en andijvie in het badje. Sus baddert iedere dag, Wis wat voorzichtiger vanaf het randje en liefst niet helemaal nat, ligt ook zeker aan hun persoontje....
Geniet van je nieuwe maatje!

Groetjes, Nathas.

Parkieten-Freak

Een badje met lauw water is prima.
Hang het maar gewoon in de kooi, soms moeten parkieten er echt aan wennen. Sommige vogels zijn dol op een badje maar andere vogels houden er gewoon niet van.
Als je vogeltje echt niet van een badje houdt, dan kun je ook nog proberen of een douche met de plantenspuit in de smaak valt!  :)


Helena

Ik heb jaren lang een grote ondiepe badderschaal gehad in de buitenvolière en hier baddert nog steeds geen enkele vogel in
Als het regent gaan ze wel in de druppels zitten, maar badderen, ho maar

Zomers besproei ik ze als het erg warm is en ik hang dan nat vogelmuur op waar ze zich in badderen, maar in die schaal echt niet, nog geen enkele grasparkiet zien doen in al die jaren nog niet.

Mars

Het verschilt heel sterk per grasparkiet.
Ik heb hier eentje die badderen in een schaal lekker vindt en eentje die het heerlijk vindt in een nat plantje te badderen. Verder kun je ze laten wennen aan een plantenspuit (nevelstand). Gewoon kijken wat ze lekker vinden dus!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Sjaakie

Mijn parkiet heeft zelf gebadderd op een hele warme zomerdag maar verder doet hij het eigenlijk nooit. Vorige keer de parkiet van mijn broer te logeren gehad en die baddert graag onder de kraan en toen wilde de mijn het wel nadoen. Immiteren kunnen ze als de beste maar dat is ook bij die ene keer gebleven. Een plantenspuit vindt hij ook niets, als hij al ziet dat ik ermee in mijn handen loopt vliegt hij luid krijsend door de kamer. Echter moet hij af en toe natuurlijk even nat (dat scheelt ook echt als hij in de rui is en onder de soort donsveertjes zit). Als hij dan nat is gaat hij echt heel zielig zitten en pas na een minuut of tien gaat hij poetsen of zijn leven ervan afhangt. Daarna ziet hij er weer echt top uit, de kleur is dan ook weer veel mooier. Zo heel af en toe spuit ik hem dus gewoon nat.

priscc.

als ik die van mij natspijt gaan ze niiezen of ze maken zo een nies geluitje ::)

chippie

Mijn parkietjes badderen altijd in de vissenkom. Niet super vaak, 1 keer per week.
Ik heb ook een bakje in de kooi hangen, maar ho maar dat ze daar in gaan. Alleen om te drinken.
Ik vond trouwens een goed idee om is wat sla daarin te gooien, misschien dat ze het dan door krijgen.
Want in de vissenkom is niet ideaal. Echt alles, maar dan ook alles in mijn kamer is dan nat.

Wouter

Ooit aan gedacht de vissenkom af te schermen? Als ze erin vallen kunnen ze verdrinken.

ibi

Citaat van: Wouter· op november 24, 2009, 17:04:55
Ooit aan gedacht de vissenkom af te schermen? Als ze erin vallen kunnen ze verdrinken.

Ik denk niet dat haar parkieten zullen verdrinken, als ze er in badderen.
Lijkt me niet dat de vissenkom vol met water zit, anders zou ze haar parkieten niet meer hebben ;)

chippie

In het begin schermde ik de vissenkom ook af. Maar als ik thuis was, deed ik dat gaas eraf.
Toen begonnen ze er alle drie in te badderen. Ze houden zich met hun vleugels een beetje vast aan de rand
en ze staan op de plantjes die boven het water uitkomen. Dus geen reden om te denken dat ze verdrinken.
Ik hou dat heus goed in de gaten, maar weet nu goed genoeg dat ook al zouden ze erin vallen dat ze niet verdrinken.

hillie

Ik zal toch er maar er mee voor zichtig zijn.
Ons mannetje is erg nieuwsgierig en als ik de kooi aan het schoonmaken ben dan staat die met z'n neus er boven op.
En ik heb hem al een paar keer uit het water moeten vissen om dat die in het water is gevallen.

Dus Let maar goed op want onoplettend moment en ze kunnen er in liggen.
(En nu is die erg bang voor water. :P)

Wouter

Citaat van: chippie op november 24, 2009, 19:40:43
Ik hou dat heus goed in de gaten, maar weet nu goed genoeg dat ook al zouden ze erin vallen dat ze niet verdrinken.

Dat vind ik nogal een gevaarlijke conclusie eerlijk gezegd!

Mars

Jim is ooit in een emmertje met sop beland en ik kan je vertellen, een vogeltje kan echt niet zwemmen. En er zijn helaas mensen die dat kunnen bevestigen.
Dus ik vind vissenkommen die gebruikt worden als badderplaats, gevuld met water (een bodempje kan natuurlijk wel), erg gevaarlijk..
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Milo-Pixel

Ik sluit me hierbij aan.. Ik ken helaas al meerdere vogeltjes die verdronken zijn op deze manier.. Ze hoeven hun evenwicht maar te verliezen, en ze komen er echt niet meer uit..

Petr@

Ook ik moet hier altijd een emmer met water goed weg zetten, tijdens het schoonmaken van de voliere zet ik de emmer onder de tafel. Want Vledder wil nog wel eens op de rand gaan landen en aangezien hij nog wel een doorschiet zou hij zo in die volle emmer landen.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

donsveertje

Mijn parkiet lijkt het badje ook te negeren. Hij heeft een keer een teentje in bad gestoken, Hij schrok zo dat hij de hele kooi door fladderde. Ik denk dat ik het ook eens met een blaadje sla ga proberen!

KIP EN KIM

en sproeien met lauw water dan?? mijn parkietje drinkt eigenlijk ook alleen uit zijn badje verder baddert hij er echt maar heel zelden in.
dus daarom doe ik hem sproeien af en toe vind ie best lekker maar ik gebruik wel altijd lauw water anders schrikt ie zo.

donsveertje

Ik durf hem op dit moment niet nat te spuiten omdat net het einde van de jeugdrui in zicht komt. De tweede reden is dat zijn verkoudheidje ook aan het einde komt. Ik wacht even tot hij er echt van af is.
Ik heb petit Putzy ook nog niet zo lang, dus ik wacht ook even af tot zijn nieuwsgierige oogjes zijn badje in beeld krijgen.