Mijn naam is Panzer

Gestart door IridiuM, november 12, 2009, 14:49:13

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

IridiuM

Hallo allemaal,

sinds 2 dagen in het trotse bezit van een nieuwe grasparkiet Panzer!
Panzer is 5 weken oud, kan zelf eten en drinken en is heel nieuwsgierig en wil alles uitproberen.
Via een collega van mijn vader hebben wij deze aangeschaft, deze collega is een hobby-fokker.

Ik heb Panzer uit een nest van 2 jongen gekozen, Panzer leek mij het meest actief en was het grootst.

Panzer is al handtam en wil maar al te graag op mijn vinger zitten, horloge uitproberen, armband en ring onderzoeken.
Het is een zeer snelle vogel, vloog mij gisteren alweer de kamer in. Dit heeft tot geen schade geleid.
's Avonds als de gordijnen dicht zijn, mag Panzer de kamer in. Ik begeleid en laat plekken zien waar Panzer kan zitten en landen.

Ik hoop er nu voor vele jaren een trouwe vriend te hebben!

(trouwens, ik heb geen idee of het een mannetje of vrouwtje is)

Zie de bijgevoegde foto voor een beeld bij mijn eigen Panzer!

Mars

Wat een mooie man is Panzer.
Zo te horen ga je daar veel plezier aan beleven.

Als je nog op zoek bent naar tips en leuk leesvoer is naast dit forum ook de website van parkietenfreak.nl een goede tip!

Vele plezier met Panzer (mooie naam ook!)
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

IridiuM

Dag Mars,

mijn vorige grasparkietjes heetten Rocky en Rocky II. Maar ik vond het tijd dat er eens een andere naam mocht komen. Een wat afwijkende naam, die toch ook weer wat krachtigs heeft :)

En nu maar hopen dat Panzer de moeite neemt deze naam te imiteren!

Ik loop al een klein jaar deze website en dit forum in de gaten te houden, dus heel veel tips heb ik al kunnen toepassen. Maar ik mag toch ook al wel zeggen dat ik al ervaring heb met 2 eerdere grasparkieten. ::)

Nog even wat over het nest waar ik hem/haar uit heb gehaald: Die andere had een paars/violette kleur op de borst, dit is wel een hele aparte kleur. Is dat vaker voorkomend of een uitzondering?