moeilijk poepen

Gestart door syl, november 10, 2009, 19:08:11

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

syl

We hebben al voor morgenochtend een afspraak gemaakt bij de vogelarts, maar wil toch ook graag jullie mening weten.

Onze parkiet Nanoe kan volgens ons op het moment moeilijk poepen.
maar ik zal eerst een beetje geschiedenis vertellen over haar.
Toen ze een jaar was ging ze opeens eitjes leggen beneden in haar kooi ze bleef leggen en daar ze niet stopte bij een kweker bevruchte eitjes gekregen daar is één parkietje uitgekomen.
Helaas is die een paar weken geleden overleden.
Nanoe was altijd een stille vogel maar vanaf Dippie er niet meer was werd ze vrolijker.
Nanoe kon vanaf de eitjes leggen al niet meer vliegen en vaak bleven haar poepjes plakken aan haar veren ook is ze bijna altijd in de rui.
Zijn toen al naar de VA geweest en die dacht aan een stofwisselingziekte waar niets aan te doen is.
Maar vanaf vanmorgen maakt ze gekke geluidjes alsof ze kracht zet om te poepen en schud dan met haar kont.
Vanmiddag hing er een grote klont aan haar kont.
Het lijkt wel of ze verstopt zit. Ook is ze minder vrolijk.
Ik hoop dat jullie misschien al wat adviezen kunnen geven omdat we niet weten waar het aan ligt dat ze moeilijk kan poepen.
Bedankt alvast

Wouter

Heeft ze ook een beetje een dikke kont? Is haar ontlasting ook groter dan normaal?

syl

#2
ja er zit wel een klein beetje een uitstulping en haar ontlasting is ook iets groter dan normaal, maar omdat het normaal ook weleens aan haar kont bleef kleven was het wel vaker wat groter.
Ook zit ze heel erg door haar pootjes gezakt deed ze normaal ook wel maar nu zo erg dat haar buikje helemaal op het stokje leunt

Mars

Het kan zijn dat ze een eitje draagt. Het kan ook zijn dat ze denkt dat ze een eitje draagt.
Dat laatste kun je je dierenarts nog even als optie meegeven omdat ze daar allemaal niet zo snel aan denken.
Soort van schijnzwangerschap dus. Maar dat komt zelden voor.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

syl

We moeten morgen om half negen bij de arts zijn onze eigen vogelarts is er helaas niet morgen maar ik neem de tip zeker mee, en zullen het zeker melden.
Mocht dat zo zijn is er dan iets wat wij kunnen doen?

Mars

Nou, ik denk dat eerst andere dingen uitgesloten moeten worden. Het is niet voor de hand liggen en ik zou in eerste instantie gewoon aan een ei denken.
Maar ik noem het even als optie omdat ik er zelf ervaring mee heb gehad en er eigenlijk niet aan gedacht werd.

Is ze nu alleen? Of heb je meerdere parkieten?
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

syl

#6
We hebben nu wel weer een tweede parkiet sinds een paar weken maar die zit in een aparte kooi, alleen zijn ze samen als ze eruit zijn we gaan zo naar de VA, ik zal schrijven als ik terug ben wat die denkt.

De arts die we hadden kon geen afwijkingen voelen/vinden.
Maar aangezien hij niet de vogelarts is bespreekt hij het morgen met de vogelarts en dan belt hij nog terug.
Het kan zijn dat het met de stofwisselingziekte te maken heeft en dan krijgt Nanoe toch medicijnen.
Ook kan het zijn dat de arts een foto wil maken maar dan horen we het ook morgen.
Nogmaals bedankt voor jullie meedenken.

Berichtjes samengevoegd. Gr. Ingrid


syl

De VA hheft gebeld.
Het kan aan de stofwisseling ziekte liggen van haar, dus krijgen we medicijnen (een soort hormoon) en dan maar hopen dat dat werken gaat, want ze zit echt niet lekker in de veren, slaapt veel.

Helena

Sterkte, ik hoop dat dit gaat aanslaan.

syl

We hebben gisteren het medicijn in het water gedaan.
Hopelijk krijgt ze er genoeg van binnen, want volgens mij drinkt ze niet veel.
En er staat ook geen hoeveelheid per gewicht bij.
En omdat Nanoe een Engelse grasparkiet is en dan ook nog eens een flinke hoop ik dat het werkt.
Heb ik nog wel een volgende vraag.
Nu nanoe medicijnen in het water krijgt is het denk ik niet mogelijk onze andere vogel
pipo erbij te zetten heeft iemand hier op de site dit eerder meegemaakt en daar misschien oplossingen voor.
Uit de kooi gaat het nu namelijk goed en we hadden gehoopt ze bij elkaar te kunnen zetten omdat ze elkaar nu de hele dag roepen.

hillie

Parkieten drinken op zich nooit veel maar ze zal altijd wel iets binnen krijgen.
Je moet er van uit gaan dat ze niet zo groot is dus de hoeveelheid die ze binnen  krijgt is dan precies genoeg voor haar.

Ik zal die andere er nu nog niet bij zetten want dan krijgt die het medicijn ook binnen en dan wordt die er immuun voor en helpt het niet meer als ze het zelf nodig heeft.
Sterkte er mee.

syl

Als het medicijn helpt, dan moet Nanoe het blijven gebruiken, het is een soort hormoon zei de VA dus we hopen dat het helpt en dan moeten we maar de twee gescheiden houden. Het is dus niet iets waar ze immum voor kunnen worden.Avix bird builder heet het.
Hoop liever dat Nanoe zich goed voelt en dan zien we wel verder eerst zorgen dat Nanoe opknapt.
We willen met Pipo beginnen over te gaan op Pellets en als Nanoe wat opknapt ook want Nanoe vertikt het om fruit te eten dus misshien dat iemand mij kan vertellen of dit ook een oorzaak kan zijn van grote hoopjes ontlasting.
Hoor graag of het dan verstandig is om misschien toch wel nu te beginnen met pellets of liever te wachten.



Mars

Het niet eten van fruit zal niet de reden zijn van de ophoping.

Heeft ze ook een bult onder aan haar lijfje? Zo ja, zou je haar eens vast willen pakken en een foto willen maken? Heeft de dierenarts gecontroleerd of ze een ei heeft of niet en of haar legbeentjes ook open staan?
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

syl

De dierenarts heeft wel goed gevoeld en gekeken en zei dat ie geen eitje voelde. De uitstulping die er van de week zat is nu weg, we hebben net even met z'n tweeën gekeken. Gelukkig is ze zo tam dat ze dat allemaal niet zo erg vind.
We houden het goed in de gate en mochten we merken dat ze weer wat minder word bellen we gewoon weer de dierenarts op.
Vandaag had ze een goede dag, ze had nog wel grote hoopjes, maar ze was vrolijk.
Misschien ben ik wat overbezorgd omdat we net een paar weken geleden ons Dippie plotseling is doodgegaan maar we nemen geen risico.

Bedankt voor je antwoord.