Waar/hoe kom je het beste aan dikkere zitstokken?

Gestart door Nathas, november 06, 2009, 19:57:59

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nathas

Hallo allemaal,

Ik heb sinds 3 weekjes een nieuw koppeltje parkietjes, Sus en Wis en wil ze graag goed verzorgen. Er werden alleen nare plastic stokjes bij de kooi geleverd en in alle verdere dierenwinkels zag ik ook niets beters. Waar kan ik het beste zoeken naar dikkere houten zit stokjes van diverse door-snedes? Lees graag van jullie!

Groetjes, Nathas.

fullmetalgirl

duik eens het bos in :D

uitstekende knaagstokjes voor ze,

stok even in oven om bacterien te doden,
sleufjes in zijkant maken met zaagje

en knagen maar.

optie 2:
bij doe het zelf zaken verkopen ze ronde stokken in verschillende maten.

ibi

Citaat van: fullmetalgirl op november 06, 2009, 20:05:18
duik eens het bos in :D

uitstekende knaagstokjes voor ze,

stok even in oven om bacterien te doden,
sleufjes in zijkant maken met zaagje

en knagen maar.

optie 2:
bij doe het zelf zaken verkopen ze ronde stokken in verschillende maten.

Alleen stokken van fruitbomen en wilgen ;)
Je kunt ze beter de stokken in een warm bed doen, en een tijdje laten.

pinootje

In een aantal dierenwinkels kun je ook dikke zitstokkn van hout kopen hoor, heel makkelijk in de kooi te bevestigen.
Wel een euro of vier per stuk als het goed is...

lovesbudgies

Ik denk dat Ibrahim een warm bad bedoeld, van slapen worden die stokken namelijk niet echt schoon.  :P

Het seizoen om wilgentakken te knippen is al voorbij, maar je kan ze onderandere ook hier kopen:
http://www.zooplus.nl/shop/vogels/kooiuitrusting/roesten
http://www.de-vogelkelder.nl/webshop_products.asp?menuid=smenu7&catid=320&prodid=&pagecount=&search=&sort=&viewmode=&page=7

En in de betere dierenwinkels zijn houten/katoenen zitstokken meestal wel te koop.

Mars

Volgens mij kun je de hele winter en zomer (en lente en herfst) wilgentakken knippen hoor! ;) Of dat voor de wilg gezond is weet ik niet..

Maar dus wilgentakken (geen treurwilg), fruitboomtakken of (krul)hazelaartakken kun je zelf snoeien. Daarnaast hebben veel dierenwinkels wel een pakketje wilgentakken liggen (voor knaagdieren) of kun je in de bouwmarkt van die ronde stokken halen en op maat zagen.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

lovesbudgies

Citaat van: Mars op november 08, 2009, 09:48:05
Volgens mij kun je de hele winter en zomer (en lente en herfst) wilgentakken knippen hoor! ;) Of dat voor de wilg gezond is weet ik niet..


Ja dat kan volgens mij ook, haha. Maar ik bedoelde eigenlijk dat de wilgen (tenminste hierzo) nu geknot zijn, en dan valt er weinig meer te knippen.

Nathas

Hi everybody,

Dank!  ;D Sus en Wis zitten op houten stokjes, sommigen uit de winkel (handig die bevestiging),sommigen uit het diepe woud...  ;) maar we zijn er gelukkig mee!

Wouter

Citaat van: Nathas op november 08, 2009, 14:28:35
Hi everybody,

Dank!  ;D Sus en Wis zitten op houten stokjes, sommigen uit de winkel (handig die bevestiging),sommigen uit het diepe woud...  ;) maar we zijn er gelukkig mee!

Ik neem aan alleen wilgen-, fruitboom- en hazelaartakken? Sommige takken zijn giftig voor parkieten! ;)


Moppers

Nog een tip voor de toekomst dan (en voor andere mensen die op zoek zijn naar stokken):
De houtwinkel. Naast platen en balken kun je er ook ronde stokken kopen van verschillende diktes. Je kunt ze zelf op maat zagen, maar dat kan je ook in de houtwinkel laten doen.